Inlägg från: Anonym (Han med snygga tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Han med snygga tjejen)

Snygg men tråkig

Jag är tillsammans med en fantastisk snygg 33 årig kvinna. Hon är egentligen way out of my league rent utseendemässigt. Hon är otroligt snäll och verkar älska mig med hela hennes hjärta. Men hon är väldigt tråkig. Har ett stort bekräftelse behov. Är inte direkt allmänbildad. De få gånger vi har sex är det otroligt bra och jag har lite svårt att greppa att det faktiskt är jag som har sex med henne. När vi är ute får hon många blickar och hons känns nästan som någon typ av trofe. Kommer jag ångra mig om jag dumpar henne och på sikt hittar någon med en roligare personlighet?

• Svar på tråden Snygg men tråkig
    Anonym (V) skrev 2024-09-19 17:48:19 följande:

Alltså folk här är så borta. Man har nästan alltid svårt att avgöra om personen som skriver är seriös eller ett troll. 

Klart som fan man inte är med någon pga enbart utseende? Lever vi på samma planet?

Alltså, jag måste bara säga ? folk här känns verkligen borta ibland. Det är som om ni inte fattar att saker inte alltid är så svartvita. Tror du seriöst att jag är med min tjej bara för att hon ser bra ut? Det handlar om mycket mer än så. Ja, hon är otroligt snygg, way out of my league rent utseendemässigt, och jag är helt ärlig med det. Men det är inte allt. Hon är snäll, genuin, och hon älskar mig på ett sätt som inte många skulle. Det är inget man bara hittar runt hörnet.
    Visst, hon har sina brister ? hon kan vara tråkig ibland, har ett stort bekräftelsebehov och är kanske inte den mest allmänbildade personen. Men det betyder inte att jag inte uppskattar henne för det hon är. Det finns inget perfekt förhållande, och jag är realist nog att inse det. Det är klart jag reflekterar över vad som saknas ibland, men jag tänker också på vad som faktiskt finns. Hon bryr sig om mig på ett sätt som få andra skulle göra, och sexet ? när vi väl har det ? är fantastiskt. Det finns en stark fysisk attraktion som jag inte tar för given.
    Och nej, hon är inte bara en "trofé". Det handlar om en kombination av fysisk attraktion, känslomässigt band och att vi faktiskt fungerar ihop på många sätt. Ska jag dumpa henne bara för att hon inte är den mest spännande personen i varje ögonblick? Nej, för jag ser värdet i det vi har, och jag är vuxen nog att veta att inget förhållande är perfekt.
    Vi har varit tillsammans i drygt två år nu. När det gäller hennes bekräftelsebehov så märks det främst genom att hon ofta söker andras uppmärksamhet, särskilt på sociala medier. Hon lägger upp mycket bilder, ibland ganska ytligt innehåll, och hon verkar ibland vara beroende av den positiva feedbacken från andra för att känna sig nöjd med sig själv. Det är inget som påverkar mig direkt, men det är påtagligt och ibland frustrerande.
    Var det kommer ifrån? Svårt att säga exakt, men jag tror det kan handla om en kombination av osäkerhet och hur hon formats av sociala sammanhang. Det är ju lätt att bli beroende av andras godkännande i dagens samhälle, särskilt om man växt upp i en miljö där yttre skönhet har fått mycket fokus.
    Det är en del av hennes personlighet, och ingen är utan sina brister. Frågan är om det är något som förändras med tiden, eller om det är något jag måste acceptera som en del av vem hon är.
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-19 21:21:26 följande:

Out of your league kommetarer etc. Låter defeatistiskt och svagt.

Jobba med din självkänsla och framåtanda. 

Sen skaffa en tjej som är.lika snygg men som du har roligt med.

Jag uppskattar din synpunkt, men låt oss vara lite nyanserade här. "Out of my league" är inte ett tecken på dålig självkänsla, utan ett erkännande av att jag kan värdera och uppskatta skönhet utan att låta det definiera min egenvärde. Det är som att säga att en tavla av Da Vinci är vacker ? jag behöver inte vara konstnär för att förstå det.
    Och vad gäller att "skaffa en tjej som är lika snygg men som jag har roligt med" ? livet är inte riktigt som att plocka varor på en hylla. Det handlar om att bygga relationer med människor, där attraktion, gemensamma intressen och känslomässigt band väger tyngre än att bara ha någon som både ser bra ut och kan jonglera underhållning på beställning.
    Så, ja, jag kan jobba på min självkänsla ? men jag ser ingen anledning att blanda ihop det med att respektera och värdesätta de människor jag har i mitt liv.
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-19 21:30:02 följande:
    Varför startar du en tråd där du antyder att du eventuellt vill dumpa henne i framtiden, och hitta någon med roligare personlighet, när så inte är fallet?

Nu skriver du att du trivs med henne, inte bara uppskattar hennes utseende, samt att man inte kan få allt.

Så varför startade du tråden?
    Haha, ja, det är som Ulf Lundell sjunger i "Hon gör mig galen" ? kärleken kan vara som en virvelvind ibland. Man slits åt olika håll, och plötsligt sitter man där med alla sina tankar som far runt. Inte för att man vill lämna henne, utan för att man försöker navigera det där kaoset som känslor ibland kan skapa.
    Jag trivs verkligen med henne, det är ingen tvekan om det, men ibland måste man bara ventilera när det känns som att man går i cirklar. Lundell satte ju fingret på det där när han sjunger att hon gör en galen, men på ett sätt som får en att vilja stanna kvar ändå. Kanske var det därför jag startade tråden ? ett sätt att försöka sortera tankarna och förstå det där motsägelsefulla med att vilja ha allt, samtidigt som man vet att det inte går.
    Så varför? Tja, kanske var det mitt sätt att hantera den där inre stormen. Man är ju bara människa trots allt.
    Agda90 skrev 2024-09-20 09:43:03 följande:
    Du skriver att hon älskar dig. Älskar du henne?
    Jag har älskat henne, och jag tror faktiskt att jag fortfarande gör det. Jag vill älska henne, men just nu är det lite som den där gamla Bruce Springsteen-låten, "I'm on Fire": "I'm on fire, but I?m tired of fighting this desire." Det brinner liksom där inne, men frågan är om jag har energin att hålla lågan vid liv. Och om hon förtjänar det? Ja, det är lite som att sjunga med i en ballad ? man måste känna varje ton, annars blir det bara tomt. Kärleken kräver sitt, och ibland undrar man om man är redo att spela hela låten, från intro till sista ackord
Svar på tråden Snygg men tråkig