• cosinus

Två barn på förskolan - mkt vabb och sjukfrånvaro

Vissa perioder är helt galna. 

Nu har jag extremt sällan varit sjuk själv men med flera barn så har man ju i perioder vabbat orimligt mycket.

Rekordet var våren 2010 (ja jag har lite äldre barn så nu vabbar jag inte) men då var de konstant sjuka hela vägen mellan sport och påsklov. Jag och mannen jobbade samtidigt totalt 5.5 dagar mellan typ 20 feb och 6 april eller nåt i den stilen.

Vi försökte planera våra jobb så att vi inte bokade in livsviktiga saker på jobbet samtidigt utan hade man möten och sånt man inte kunde flytta på så såg man till att den andra hade lättare att vabba den dagen ifall ungarna skulle vara sjuka.

• cosinus
    Anonym (sjuk) skrev 2024-09-19 13:06:42 följande:
    Det känns bättre efter att ha läst detta. Men brukade ni också bli smittade då emellanåt? Eller var det endast vabb? Min sambo blir tex aldrig smittad men jag blir det nästan varje gång nu. Å andra sidan har det varit kraftigare saker och inte mindre förkylningar utan hög feber och deckade barn. 
    Jag extremt sällan. Eller nog kan jag bli småsnorig och halvhängig men inte så jag behöver vara hemma. Det ska till magsjuka eller influensa för det. 

Mannen däremot har åkt dit oftare men inte lika ofta som barnen.
Svar på tråden Två barn på förskolan - mkt vabb och sjukfrånvaro