Inlägg från: SommarOchSolVårochBlommor |Visa alla inlägg
  • SommarOchSolVårochBlommor

Missnöjd med sexlivet

Vi är olika. Och för visa varierar det med ålder, stress etc

Hörde någon säga att funkar inte sexet är det 90% av en relation. Funkar det utgör det 10%. Jag håller till stor del med om detta.

Jag hade aldrig stannat i ett förhållande där sexet inte funkat bra. 

Är själv 41 och man. Har alltid haft en hög drift, för mig visar det levnadsglädje etc.

"We can afford all that we need, but we cannot afford all that we want."

Franklin D. Roosevelt

Är det citat jag tänker på när jag läser det du skrev Kuno.

"Man får inte alltid det man önskar, men i bästa fall får man det man behöver. Annars bör man nog ge sig av."

Väl sagt. Jag håller med.

1 gång om dagen är rimligt för många. Men kanske finns lösningen i en kompromiss med varannan dag. Eller 3 ggr vecka.

Det blir problem när man sätter ihop en gång i veckan med 1 gång om dagen personer. Båda är rimliga. Men kanske inte passar ihop.

Att du gillar bekräftelse är inte fel eller osunt. Men kanske kan han inte ge det så ofta. Detta betyder inte att du eller han är toxiska.

Läste din TS igen. Och tycker du är alldeles för hård mot dig själv. 

Du låter bara levnadsglad. Jag hsr aldrig haft ett förhållande som "dött ut lite" än mindre gått på fullständig sparlåga som du beskriver. Aldrig haft ett förhållande där man endast haft sex 1 gng vecka (eller mja hade ett långdistans som 18 och då hände det endast på helger men över en helg 4 ggr kanske).

Det finns många som är trötta, bittra etc. De kanske inte orkar med att se varandra, älska etc. Jsg begriper inte dessa resonemang. Orkar jag inte med det roligaste i livet med dates, gos, sex etc vad är det då ens för mening att göra något? 

Bara jobba för att sen kollapsa? 

Man ska ha så mycket kul man kan.

Låter inte optimalt att du beskriver behovet som en drog Kuno. 

För mycket av något blir giftigt, till och med vatten.

Lösningen bör vara att gå från känslan av att det är en drog till något som är nyttigt och kul. Inte bara öka, fler som ger bekräftelse etc.

Sexberoende etc finns och är inte nyttigt.

När du var i hälsosam relation de först månaderna mådde du bra. För det var bra. Det är ett sätt att veta att det inte är dig det är fel på.

När din kille blev deprimerad funkade inte relationen som tidigare. Nu mår du också dåligt pga det. Det är sunt att du reagerar och vill ha det bra igen.

Hade du haft som i början men bara velat ha mer och mer. 2 ggr sex per dag. 3 ggr. Det hade visat ett beroende som bara ökat. Det är inte en ökning för att du mår bättre och bättre. Utan att för att du mår sämre och sämre.

Svar på tråden Missnöjd med sexlivet