• Anonym (B)

Missnöjd med sexlivet

Jag och min nuvarande har varit tillsammans i ungefär 1,5 år. De första två månaderna hade vi ett fenomenalt bra sexliv. Han gjorde slut med mig efter dessa två månader och när vi började dejta igen var det som att han helt tappat lusten. Nu har vi sex en gång i veckan, vilket för mig är för lite. Dessutom är det alltid jag som tar initiativ. Och vårt sex är oerhört mediokert. Vi brukade ha mycket analsex och hålla med olika leksaker men han har tappat lusten till allt det.

När vi inte har haft sex på ett tag eller när jag har blivit avvisad så går jag runt och är gråtfärdig, blir kylig och avståndstagande mot honom. Känner mig jättelarvig och det är verkligen inte rättvist mot honom.

Alla jag pratar med säger att det är helt normalt att sexlivet dör ut lite och att det är jag som borde skärpa mig. De förstår inte hur plågsamt det är att åtrå någon som inte åtrår en tillbaka. Jag saknar att få känna mig åtrådd och sexig. Jag får heller sällan komplimanger eller så mycket närhet på dagarna. Jag fixar mig, köper nya underkläder, tränar på gym. Allt för att få någon reaktion från honom men han lyfter knappt blicken.

Jag har pratat med honom otaliga gånger men får inga tillfredsställande svar tillbaka. Han säger att han tycker att jag är jättesexig men är för trött för att ha sex. Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag och min förra partner gjorde slut av i princip samma anledning också vilket får mig att undra om det är jag som är problemet och förväntar mig för mycket av en relation. Borde jag bara acceptera läget?

• Svar på tråden Missnöjd med sexlivet
  • Anonym (B)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-19 11:29:11 följande:

Det är bara du som kan avgöra hur viktigt sexet är i en relation! Det är helt enkelt individuellt vad man behöver och hur man vill ha det. 

Jag är som du och vill känna mig åtrådd och ha sex ofta. När jag sökte ny relation som 40+ fanns det med i min topp 3 över viktiga saker i en relation. Frågade ganska tidigt hur han haft det i tidigare långa relationer.

Har du lyckats hitta en relation där eran sexlust är i synk?
  • Anonym (B)
    Anonym (Hej) skrev 2024-09-19 11:29:25 följande:

Det jag direkt läser in är att du för honom inte Inger den där viktiga spänningen som alltid behöver arbetas på i ett förhållande. Han märker självklart att du jobbar på allt du kan för att få uppmärksamhet och tyvärr leder det oftast till det motsatta. Kanske tröttnade han på analgrejen och sexgrejerna pga att det länge varit en för honom härlig sexfantasi som sen blev serverad när han så önskade och tappade då all effekt.

Ska du gymma, gör det mest för ditt eget måendes skull, ska du handla underkläder, gör det för att du själv njuter av det. Ta en helg med en eller flera kompisar på annan ort och ha skitkul. Känn inget ansvar för att meddela dig och känn ingen oro över vad han fyller helgen med. 

Bli självständig så ska du se att hans lust poppar upp som gubben ur lådan hehe kom inte på bättre uttryck. men iaf ha kul och koncentrera dig på dig själv, jobba på det.

Hade en relation där min partner hade hög sexlust och som ett resultat av det så hade jag låg sexlust. Dels för att jag inte var speciellt kär men också just för att han alltid var tillgänglig och alltid tog initiativen. Jag hann aldrig komma fram dit på egen hand innan hann redan var igång med att försöka få mig i säng. Så förstår absolut vad du säger.

Jag har försökt ta lite avstånd men det var mycket svårare än vad jag trodde det skulle vara. Jag har förut provat att inte ta initiativ till sex för att låta honom hitta sin lust, och då har det slutat med att vi inte legat på en månad. Så jag är lite rädd att om jag slutar att försöka hålla gnistan vid liv så kommer allting att dö ut.
  • Anonym (B)
    Anonym (K) skrev 2024-09-19 13:06:14 följande:

Så det är lite deja vu från relation med tidigare partnern?
    Du är faktiskt den gemensamma nämnaren.

Vet inte om du skummade igenom trådstarten men det var ju liksom det jag var inne på? Att upprepa det utan förslag på vad jag kan göra åt det är ju ingen hjälp
  • Anonym (B)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-19 16:14:09 följande:
    "We can afford all that we need, but we cannot afford all that we want."

Franklin D. Roosevelt

Är det citat jag tänker på när jag läser det du skrev Kuno.

"Man får inte alltid det man önskar, men i bästa fall får man det man behöver. Annars bör man nog ge sig av."

Väl sagt. Jag håller med.
    Men är ens behov alltid rimliga? Vet med mig om att jag har lite otrygg anknytning. Jag blir lätt osäker och behöver mycket ömhet, närhet och bekräftelse från min partner för att känna mig trygg i relationen. Detta kan lätt slå över till ett toxiskt beteende som att vilja kontrollera, ifrågasätta om han verkligen älskar mig osv. Frågan är bara när det är dags att nöja sig med det man får..Om jag lämnar, kommer jag få något bättre eller kommer mitt relationsmönster upprepa sig igen?

Jag har hela mitt liv ignorerat mina behov och nu har jag ingen aning om vilka behov jag har rätt att uttrycka eller inte.
  • Anonym (B)
    Anonym (Harrier Du Bois) skrev 2024-09-19 18:48:18 följande:

Han har inte någon form av depression eller annan åkomma som spökar?

Själv hade analsex och leksaker fått min sexlust att dö direkt, men han verkar ju ha gillat det innan.

När vi träffades och hade det där fenomenala sexlivet så gick han på antidepp. Han har inte förklarat ingående varför han gick på det. Det var i takt med att han slutade som sexlivet dog ut. Har frågat om han är deprimerad och han svarar ja. Märks inte att han skulle vara det, men oavsett så har han inte för avsikt att göra någonting åt det. Har försökt prata med honom om vikten av motion, kost och sömnrutiner men han tar inte till sig det. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Kuno) skrev 2024-09-19 20:11:09 följande:
    Intressant, jag är också beroende av närhet och bekräftelse. Nästan som en drog, periodvis. Ska man begära att någon annan fyller det svarta hålet, eller ska man ta hand om sig själv/gå i terapi?
    Precis! Och när vet man att man sätter rimliga krav och när övergår det till sjukliga krav?
Svar på tråden Missnöjd med sexlivet