Anonym (Sess) skrev 2024-09-19 14:33:34 följande:
Jag känner precis som du skriver, att jag inte vill fortsätta känna mig gravid och vill bara få ut allt eftersom man inte vet om det sker om tre dagar eller tre veckor. Så blir nog medicinsk behandling för min del också.
Hur länge blödde du? Fick du sjukskriva dig och hur länge i så fall?
Tack för Svar och bra tips 🙏🏼
Ja då är nog medicinsk behandling ändå bäst, även om inget är kul alls i en sån situation. Jag minns fortfarande hur hemskt det kändes att få det beskedet på ultraljudet, särskilt när vi sett andra par gå in innan och komma ut helt överlyckliga med bilder på bebisen och vi fick ett sånt besked istället... Beklagar verkligen, glömde skriva det i förra inlägget! Jag blödde en dryg vecka men hade spottings nästan hela tiden tills nästa mens kom ungefär en månad efter behandlingen. Jag tycker man får känna efter själv men hade tagit minst en arbetsvecka hemma och kanske försökt lägga start på behandlingen till en lördag ifall man jobbar vanliga "kontorstider" så får man ännu lite extra tid. Tror inte det är något problem att få intyg för mer tid om man känner det behövs men kan ju också vara skönt att komma tillbaka till vardagen. Du får känna efter. Hoppas det går så bra det kan! Ett tips jag kände jag hade velat ha nerskrivet nummer till vart man kan ringa om man vill fråga om något eller undrar om förloppet är normalt, kanske den person som ger dig tabletterna kan hjälpa dig med det. Vi ringde 1177 vid något tillfälle men det var lång väntetid och jag tänkte det kanske egentligen finns någon annan som är ansvarig för mig under behandlingen? Det finns ju alltid gynakuten men i alla fall jag drog mig för att ringa dit om det var något som inte kändes akut men ändå läskigt/osäkert. Om jag hade behövt göra det igen hade jag ändå frågat så jag visste, även om det kanske visar sig bara vara 1177 och gynakuten som finns att tillgå.