Verkar vara så olika, men de flesta har ju blivit erbjuden nån behandling. Det blev inte jag? Tror jag.. allt är lite suddigt pga trauma och sorg.
Började få brunaktiga flytningar i v 6-7. Då och då, ibland gick det flera dagar mellan. Sen i v 9 började det komma varje dag och blev även mer rött/rosa, och nån gång klarrött. Men det var alltid väldigt sparsamma blödningar. Mer som spottings. Bokade in UL pga orolig och de bekräftade tom hinnsäck. De såg lite fläckar på UL utanför säcken vilket tydde på att missfallet var på väg ut.
Jag tror de sa att jag kunde åka till sjukhuset för att göra en koll men ville bara åka hem. Så jag åkte hem. Två dagar senare hade jag inbokad tid hos min BM sedan innan så jag gick dit och fick då även göra ett till UL bara för att vara på säkra sidan. Tyvärr konstaterades samma sak. Där rådde de mig att bara åka hem och vila, blödningen skulle sätta igång snart.
Jag hade mer eller mindre blödningar, typ som en lätt mens i två veckor. Sedan blödde jag väldigt rikligt i 24h så att en maxibinda blödde igenom på 30 min typ. Ut kom även stora klumpar när jag satt på toaletten. 4 klumpar under 24h som var stora som en persika typ. Efter det dygnet hade jag mer sparsamma blödningar i kanske 10 dagar och sedan var det klart.
I efterhand ångrar jag mig inte. Jag visste inget annat då och det var inte särskilt jobbigt mentalt att blöda. Hade ju hunnit förbereda mig på vad som skulle hända. Kändes skönt att kroppen fick göra det på egen hand utan medicin. Sen förstår jag om man VILL ta medicin och jag kanske hade gjort det om det hände mig idag. Bara för att få det överstökat. Men jag upplevde att kroppen snabbt återhämtade sig efter missfallet och ungefär två veckor efter sista droppen blod kom ägglossningen och två veckor senare en mens som var exakt som den brukar.
Har tyvärr inte blivit gravid igen sedan missfallet men har bara gått några månader så försöker att inte stressa.
Ta hand om dig ❤️