SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-18 22:07:25 följande:
Eftersom hon gör det på barnbarnet med låter det som hon gör det som ett sätt att visa att hon gillar er.
Antar att du inte är mamman till barnbarnet på sättet som du skriver. Du borde stå högt i kurs med tanke på att du och barnbarnet behandlas lika i denna handling.
Inte ett sätt att visa uppskattning som jag tycker är optimalt men folk är olika.
Anonym (Sara) skrev 2024-09-18 22:58:11 följande:
Ts är 32, styvdottern är 20.
Anonym (chris) skrev 2024-09-19 02:58:34 följande:
Det är ett ömhetsbevis, att hålla på med någons hår är kärleksfullt. Jag gör det med mina döttrar nån gång då och då för jag tycker det är mysigt och döttrarna tycker om det. Det är lite som att säga "Jag tycker du är fin" eller "Jag tycker om dig". Till saken hör att det är lite som att ge någon en kram, man känner tydligt om kramen emottas väl eller inte. Man pillar verkligen inte i håret på vem som helst och man märker ju om personen inte tycker om det. Man gör det på någon man tycker om och om denna någon också tycker om det.
SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-19 16:18:34 följande:
Tror också det är det. Att få samma ömhetsbevis av svärmor (som jag tolkat det som ts inte har blodsband till) som barnbarnet är ju ganska imponerande.
Kan det vara att även om hon gillar mig, så ser hon mig inte riktigt som vuxen?