• Anonym (????)

Svärmor pillar mig i håret, varför?

Jag (32) gillar min svärmor (75) mycket, men hon gör en underlig grej och det är att hon alltid skall på mitt hår, fläta det, borsta det eller bara pillar i det.

Min man (50) vet inte varför, men hon höll på så med min mans systers (47) hår när hon var barn, men inte nu. 

Tror hon att jag är ett barn? Eller varför? Vill inte genera henne och det är inte så jobbigt, mer underligt.

• Svar på tråden Svärmor pillar mig i håret, varför?
  • Anonym (123)

Hrr är åldern på alla relevant ?

• Anonym

Jag tror det är ett uttryck för att hon tycker om dig. 

Men om du inte vill så säg typ att du är så kittlig eller något

• Anonym (????)

Tillägg: Hon pillar min mans dotter(20) ,hennes barnbarn i håret med.

• Anonym (Svärdmor)

Säg att du inte har lust med sådant idag(nästa gång hon ska pilla på ditt hår ).

• Anonym (????)
    Anonym (123) skrev 2024-09-18 20:52:57 följande:

Hrr är åldern på alla relevant ?

Jag vet inte. Den kanske är det?
    Anonym skrev 2024-09-18 20:53:09 följande:

Jag tror det är ett uttryck för att hon tycker om dig. 

Men om du inte vill så säg typ att du är så kittlig eller något

Kan vara så. Är det normalt att uttrycka uppskattning så? (Jag vet inte)
  • Anonym (????)
    Anonym (Svärdmor) skrev 2024-09-18 20:54:46 följande:

Säg att du inte har lust med sådant idag(nästa gång hon ska pilla på ditt hår ).

Njaee, roar det henne så får hon pilla i mitt hår
  • Anonym (E)

Det är nog hennes sätt att visa att hon tycker om dig. :)

• SommarOchSolVårochBlommor

Eftersom hon gör det på barnbarnet med låter det som hon gör det som ett sätt att visa att hon gillar er.

Antar att du inte är mamman till barnbarnet på sättet som du skriver. Du borde stå högt i kurs med tanke på att du och barnbarnet behandlas lika i denna handling.

Inte ett sätt att visa uppskattning som jag tycker är optimalt men folk är olika.

• Anonym (Sara)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-18 22:07:25 följande:

Eftersom hon gör det på barnbarnet med låter det som hon gör det som ett sätt att visa att hon gillar er.

Antar att du inte är mamman till barnbarnet på sättet som du skriver. Du borde stå högt i kurs med tanke på att du och barnbarnet behandlas lika i denna handling.

Inte ett sätt att visa uppskattning som jag tycker är optimalt men folk är olika.

Ts är 32, styvdottern är 20.
  • Anonym (chris)

Det är ett ömhetsbevis, att hålla på med någons hår är kärleksfullt. Jag gör det med mina döttrar nån gång då och då för jag tycker det är mysigt och döttrarna tycker om det. Det är lite som att säga "Jag tycker du är fin" eller "Jag tycker om dig". Till saken hör att det är lite som att ge någon en kram, man känner tydligt om kramen emottas väl eller inte. Man pillar verkligen inte i håret på vem som helst och man märker ju om personen inte tycker om det. Man gör det på någon man tycker om och om denna någon också tycker om det.

Svar på tråden Svärmor pillar mig i håret, varför?