• EpicF

Narcissistisk drogsäljande pappa fått ensam vårdnad. Hjälp?

Anonym (Uppgiven) skrev 2024-09-18 20:50:08 följande:
     En gång kom polis till mitt hem p.g.a att de hade span på honom, han var misstänkt för narkotikabrott. Han åkte dock inte fast för det, utan det gjorde jag, eftersom han inte längre var skriven på min adress. 
    På vilket sätt åkte du fast för ett narkotikabrott som han var misstänkt för? 
    Fanns det narkotika i din lägenhet som bevisligen tillhörde dig? 
  • EpicF
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-09-23 20:26:44 följande:
    Ja, jag har en bra advokat, men han säger att vi har en väldig uppförsbacke i och med att jag blev dömd för egenmäktighet. Tydligen är det ett av de allvarligaste brotten att bli dömd för och det verkar inte spela någon roll att pappan inte var inblandad i barnets liv under så lång tid eller att han är kriminell osv... 
    Hade ni gemensam vårdnad när du stack utomlands och hade du isåfall hans tillstånd att dra? Annars är det tyvärr egenmäktighet mot barn. 
    Ja, att dömas för egenmäktighet mot barn är ett allvarligt brott. 
  • EpicF
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-09-25 05:55:13 följande:

Han var i min lägenhet vid den tidpunkten och hade stashat sina saker där. Han kom och gick ofta. När polis ringde på, civilklädda, öppnade han och då rusade 4 stycken till in och började genomsöka hela lägenheten. De hittade tabletterna i en gammal medicinburk med hans namn på. Han erkände brott, enligt fupen nekade han dock några månader senare och påstod att det var mitt. Jag dömdes för innehav, nämns inte närmare varför då det var han som var misstänkt och haft span på sig och inte jag. Jag antar att det var för att han inte var skriven på min adress vid tillfället och typ att de hittade det hos mig så därför dömdes jag? Jag har funderat på detta väldigt länge men aldrig riktigt fått svar. 

Varför nekade du inte? 

Förlåt, men hela historien låter minsann otrolig. 
  • EpicF
    Anonym (Uppgiven) skrev 2024-09-25 06:02:19 följande:
    Ja, vi hade gemensam vårdnad på papper men han träffade aldrig barnet och bidrog inte heller ekonomiskt eller på andra satt. Han gick med på det och skrev under passmedgivande m.m.

Efter några månader utomlands fick han brev från Migrationsverket där de ville att jag skulle redogöra för hans umgänge med barnet för att han skulle kunna få sitt uppehållstillstånd förlängt, och pressade mig att ljuga för dem.

När jag vägrade och sa att jag inte vill ljuga för honom mer och att han får lösa sina egna problem så svarade han (ordagrant från en skärmdump) "fucking ungrateful bitch you will regret how you talk to me. I will do what you never imagine, just watch this game now. I will solve this and you will cry soon". Alla de meddelandena skickade jag in till både soc som han gått och pratat med så dom dragit igång utredning, samt till tingsrätten. De verkar inte bry sig eller se något samband till att han faktiskt gett samtycke först och bara ändrat sig när han fick problem med sitt uppehållstillstånd trots säkert 50+ skärmdumpar jag uppvisat. 
    Hindrade du barnet från att få ha umgänge med sin pappa under tiden ni bode utomlands? Fick ditt.barn möjlighet sitt träffa sitt barn? 

För egenmäktighet med barn är just när man skiljer ett barn under 15 år från någon som har vårdnaden, vilket är precis vad du har gjort. 

Chansen till att få vårdnaden är nog tyvärr liten och det är du själv som satt dig i den sitsen. 

Det handlar inte om att han givit samtycke till flytt, utan att du har har tagit barnet från sin pappa så att denne inte kan ha umgänge med sin pappa. Barnet har rätt till umgänge med pappan och som mamma ska du göra allt för att underlätta och få det till att fungera. Det var inte du gjort och därför är du dömd för egenmäktighet med barn. 

Svar på tråden Narcissistisk drogsäljande pappa fått ensam vårdnad. Hjälp?