Inlägg från: Anonym (kämpapå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kämpapå)

Mitt och sambons sexliv är dysfunktionellt

Haft liknande situation med frugan. Och efter ett antal småbarnsår av dött sexliv så gick vi hos parterapeut för att få hjälp att börja kommunicera kring det. Innan så blev jag frustrerad när hon avvisade mig och hon kände sig pressad att ha sex mot sin vilja. 

Terapeuten hjälpte oss väldigt bra. Vi hade sexförbud i 3 månader och under den andra månaden började hon att onanera fick jag veta. Vi höll i dessa 3 månader utan sex med med mycket närhetsövningar. 

Bad henne ta bild på sig själv när hon onanerade och efter lite tvekan gjorde hon det. Jag öste komplimanger över henne utan att blanda in min egen njutning att se bilden. Detta fortsatte en tid, hon skickade bilder när hon onanerade och blev mer självsäker. Vi tog det längre och jag fick via video titta på, var sjukt svårt att inte delta mer än med uppmuntrande ord. Men det var hennes njutning som var i fokus. Sedan bjöd hon in mig att titta på live en gång och då bönade hon att få se hur hon påverkade mig, så vi onanerade tillsammans utan att röra varandra. 

Vi investerade i en del leksaker, bland annat sådana som jag kan styra på distans via en app. Och till slut BÖNADE hon att jag skulle röra henne. Vi började ha sex men hade förbud att göra det som vi gjort förut, inga gamla rutiner fick blandas in. Skickade sexiga sms och bilder under arbetsdagen för att bygga upp spänning, gav varandra instruktioner och började kommunicera kring fantasier vi hade.  

Detta är nu 2 år sedan och vårt sexliv har gått från dött till glödhett. Från att aldrig haft sex utanför sovrummet så har vi gjort det i hela huset, trädgården, garaget, bilen och mer därtill. Får vara uppfinningsrik när man har barn. 

• Anonym (kämpapå)
    Anonym (John) skrev 2024-09-19 08:27:55 följande:
    Tack för ett givande inlägg. Jag la upp att prata med en terapeut kunde vara en lösning framåt för ca 1 år sedan, då ville hon inte detta, då jag känner min sambo bra tror jag att en del av detta var just då en liten del ointresse att bara kasta sig in i något så snabbt, och till större del att hon gärna vill att vi löser det själva, hon har ett visst motstånd till att ta emot hjälp rent allmänt. 

Desto mer jag tänker på det, och så som du skriver här, kanske det kan vara läge att ta upp frågan igen om terapeut, för just det där med närhetsövningar och intimitetsövningar kan kanske vara svårt för henne att ta emot om det kommer från mig, och inte från neutral tredje part.

Superkul att höra att ni lyckats vända det från dåligt till superbra. Precis som du skriver är det så jag gärna hade sett att vi också hade kunnat få till det. Viljan och attraktionen finns, men inte lusten och kunskapen fullt ut om hur man går från det ena steget till det andra.

Jag har läst mig till en del intimitetsövningar som jag hade kunnat tänka mig föreslå, men jag hade först tänkt fråga henne hur hon skulle vilja att vi möter varandra och närmar oss sex på ett sätt hon känner sig bekväm på. Kanske detta kan vara en inkörsport till terapeut, för visst ska man närma sig det på ett sätt som man känner sig bekväm på, men jag förstår också att ibland behöver man testa saker som man inte gjort förut, och på så vis utvecklas, men det bör nog komma från någon annan än mig, annars blir det lite som att jag pressar henne att komma till skott, alltså samma situation som vi försöker ta oss ur.
    Vi gick hos terapeuten i 6 månade, både enskilda samtal och tillsammans. 

Ett tips som jag fick med mig var att under den här perioden lägga undan min egen njutning i interaktionen med frugan. Fick ta hand om den på egen hand. Men i stunderna vi delade fokuserade jag enbart på hennes njutning och var tydlig med att säga detta. Så i början var det extremt mycket pill, smek och slick, lol.

Men det fick henne att inse att jag inte var ett ego svin som bara ville ligga, utan att jag bryr mig om henne och prioriterar hennes njutning. Och jävlar vad det var upphetsande att se henne så, att bara ge och se henne njuta av det. 
Svar på tråden Mitt och sambons sexliv är dysfunktionellt