• Agda90

Vrålskrik och kaos i flera timmar på nätterna

Anonym (Trött mamma) skrev 2024-09-18 10:37:16 följande:

Ja vi har testat allt det där. Det enda som funkar att avleda med en stund är tv:n, och då specifika barnprogram som han gillar. Men när vi slår av den efter en stund och ska försöka natta honom på nytt är han tillbaka på ruta ett igen med gråt och skrik. Han blir tokig redan när vi stänger av tv:n. Vi kan ju inte låta honom kolla på tv hela nätterna. 

Vagnen somnar han sällan i nuförtiden men vi kanske ska testa att ta en sväng med bilen. Men om han skulle somna i bilen undrar jag om vi skulle lyckas få ut ut honom och in i lägenheten igen utan att han vaknar... Kanske kan vara värt ett försök i alla fall för man blir desperat efter flera timmars sömnlöshet. 

Även om jag är för kreativa lösningar så hade jag nog inte valt bilen. Vill ni sätta er i den sitsen att behöva köra varje natt i ur och skur? Det blir rätt många mil och det blir rätt dyrt i slut ändan. 

När våra barn hade det tufft när de var små så brukade den föräldern som nattade lägga sig i barnets säng med barnet. Det fick bli så helt enkelt att jag eller maken fick lägga sig med barnet för natten under en period. Det var det enklaste sättet för oss att få nattsömn och det var ju det viktigaste. 
    Efter ett tag kunde vi smyga ut ur rummet efter en timme istället för att sova där hela natten.
  • Agda90
    Anonym (Trött mamma) skrev 2024-09-18 12:38:10 följande:
    Oj visste inte att de inte får berätta om det är något som inte är bra. Är det om andra barn är involverade eller får de inte ens säga om vår son har varit extremt ledsen? Jag tycker att de har varit ganska ärliga hittills med hur han har mått under dagen.
    Det är ju klart att de får och SKA berätta om något inte fungerar eller inte är bra med ditt barn på förskolan. Det de inte får berätta namn på andra inblandade barn. Om Nisse slår Kalle så får inte personalen säga att det var Nisse utan att det var ett barn. Sen kommer ju Kalle berätta hemma att det var Nisse som slog mest troligt. 
Svar på tråden Vrålskrik och kaos i flera timmar på nätterna