• Anonym (Orgasmstatistikern)

Flest orgasmer?

Det brukar ju heta att män oftare får orgasm vid sex än vad kvinnor får. Samtidigt har många kvinnor förmåga att få fler orgasmer under ett samlag än vad män får (som oftast får bara en). 

Så jag vänder mig här till er som lever i heterosexuella förhållande där ni har någolunda regelbundet sex med er partner.

Om du tänker tillbaka på ert gemensamma sexliv och funderar på antalet orgasmer totalt för dig och så samma för din partner. Alltså inte antalet sextillfällen som gett orgasm utan faktiska antalet orgasmer. Vem av er menar du har fått flest orgasmer totalt sett? Hur ser det eventuella "orgasmglappet" ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flest orgasmer?
  • Anonym (Zzz)

Som vanligt så blir tråden till en gnäll_på_män_tråd. Allt är mäns fel.

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Zzz) skrev 2024-09-18 17:20:28 följande:

Även män kan hålla med om att trådstarten inte var den smartaste.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (??)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-09-18 17:27:03 följande:
    Även män kan hålla med om att trådstarten inte var den smartaste.
    Ts är inte känd för sin intelligens direkt, snarare det motsatta. 
  • Anonym (simme)
    Anonym (Zzz) skrev 2024-09-18 17:20:28 följande:

Nej, signaturen (du har missat något) som spammat mest, klagar enbart på kvinnor.
  • Anonym (Du har missat något)

Om avsikten är att orgasmer vid sex ska fördelas lika mellan könen så kan inte kvinnor välja samma sexpartner. 
    Mannen får då fler orgasmer än vad kvinnor får per person. 
    Kvinnor måste ha lika många sexpartner som männen och det ska inte vara fördelat på ett antal män som de har sex med. 

• Dimisi
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 17:06:53 följande:
    Intressant om du menar det, för när jag tagit upp om att de kvinnor som får orgasm vid sex brukar få flera vilket män inte får så har samma personer som klagat på kvinnliga orgasmglappet hånat en och har tydligt förklarat att det är inte ett problem när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
    Det finns inget problematiskt med att kvinnor får flera orgasmer under sexakten. Ju mer njutning en man kan ge sin kvinna, desto manligare, starkare och lugnare känner han sig. Dessutom sitter den känslan kvar i vardagen, när han märker hennes åtrå och längtar efter mer.

Män som vet att deras kvinna är sexuellt tillgänglig i princip när som helst, väljer ofta att avstå orgasm (eller i alla fall ejakulation).

Kvinnor som känner sig som gudinnan som mannen tankar styrka och stabilitet från genom att vara nära henne mentalt och fysiskt, ger mannen sin kropp och sitt hjärta om och om igen. För resten av livet om de lyckas behålla närheten.

I en sådan dynamik är det ingen som jagar orgasm, men eftersom kvinnokroppen är full av erogena zoner uppnår hon ofta olika sorters orgasmer när de älskar.
  • Anonym (Lika för båda)

Vi kommer alltid båda två.Jag vill inte ha mer än en orgasm eftersom jag kommer så starkt, så över 20 års tid är det försumbar skillnad.

Jag kommer ihåg kanske 3-4 tillfällen när han var febersjuk och inte orkade avsluta, och några när jag själv gav upp av liknande orsak. 

Vi tar hand om varandra och det tar max 5 minuter att hjälpa mig till orgasm med fingrarna, så den man som inte orkar det skulle jag knappast bli ihop med.

Dimisi skrev 2024-09-21 01:10:39 följande:
    Det finns inget problematiskt med att kvinnor får flera orgasmer under sexakten. Ju mer njutning en man kan ge sin kvinna, desto manligare, starkare och lugnare känner han sig. Dessutom sitter den känslan kvar i vardagen, när han märker hennes åtrå och längtar efter mer.

Män som vet att deras kvinna är sexuellt tillgänglig i princip när som helst, väljer ofta att avstå orgasm (eller i alla fall ejakulation).

Kvinnor som känner sig som gudinnan som mannen tankar styrka och stabilitet från genom att vara nära henne mentalt och fysiskt, ger mannen sin kropp och sitt hjärta om och om igen. För resten av livet om de lyckas behålla närheten.

I en sådan dynamik är det ingen som jagar orgasm, men eftersom kvinnokroppen är full av erogena zoner uppnår hon ofta olika sorters orgasmer när de älskar.
    Debatten om kvinnliga orgasmglappet handlar inte om att gynna männen. 
    Det handlar om kvinnor vill gynna sig själv. 
    Dimisi skrev 2024-09-21 01:10:39 följande:

Om det ska handla om jämställdhet så borde det vara ett problem även när kvinnor får fler orgasmer vid sex än männen annars beror ju problemet på vad jag misstänker att det handlar om. 
Svar på tråden Flest orgasmer?