• Anonym (Orgasmstatistikern)

Flest orgasmer?

Det brukar ju heta att män oftare får orgasm vid sex än vad kvinnor får. Samtidigt har många kvinnor förmåga att få fler orgasmer under ett samlag än vad män får (som oftast får bara en). 

Så jag vänder mig här till er som lever i heterosexuella förhållande där ni har någolunda regelbundet sex med er partner.

Om du tänker tillbaka på ert gemensamma sexliv och funderar på antalet orgasmer totalt för dig och så samma för din partner. Alltså inte antalet sextillfällen som gett orgasm utan faktiska antalet orgasmer. Vem av er menar du har fått flest orgasmer totalt sett? Hur ser det eventuella "orgasmglappet" ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flest orgasmer?
  • Eurydike
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 16:55:58 följande:
    Att en man tackar nej kan inte vara vanligt. 
    Det är intressant att skulden läggs nu på männen 
    Det är mycket vanligt enligt min erfarenhet.
  • Anonym (Du har missat något)
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:55:13 följande:
    Tror väldigt få kvinnor missunnar män att komma både en och femtiotvå gånger. De flesta njuter av att se sin sexpartner njuta.
    I så fall så borde samma kvinnor tycka det är okej om mannen ska få flera orgasmer vid sex. 
    Jag har märkt av det från forum/sociala medier att om man föreslår det så ska det vara något fel på en själv och det är inget behov för män att få flera orgasmer vid sex. 
  • Eurydike
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 16:57:48 följande:
    I så fall så borde samma kvinnor tycka det är okej om mannen ska få flera orgasmer vid sex. 
    Jag har märkt av det från forum/sociala medier att om man föreslår det så ska det vara något fel på en själv och det är inget behov för män att få flera orgasmer vid sex. 
    De flesta kvinnor vill nog att män ska komma flera gånger. Det är ju bara sexigt Drömmer
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:57:28 följande:
    Oki.
    För vad jag hört/vet om kvinnliga orgasmglappet så är problemet i själva verket att mannen skulle ta initiativ och veta vad kvinnan vill.
    Att det skulle ingå för männen att ta ansvar för kvinnas orgasm och hans egen orgasm vid sex. 
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:59:18 följande:
    De flesta kvinnor vill nog att män ska komma flera gånger. Det är ju bara sexigt Drömmer
    Intressant om du menar det, för när jag tagit upp om att de kvinnor som får orgasm vid sex brukar få flera vilket män inte får så har samma personer som klagat på kvinnliga orgasmglappet hånat en och har tydligt förklarat att det är inte ett problem när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
    Eurydike skrev 2024-09-18 16:57:28 följande:
    I så fall handlar det inte om att kvinnor vet inte vad de vill eller inte tar initiativ.
  • Eurydike
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 16:59:29 följande:
    Oki.
    För vad jag hört/vet om kvinnliga orgasmglappet så är problemet i själva verket att mannen skulle ta initiativ och veta vad kvinnan vill.
    Att det skulle ingå för männen att ta ansvar för kvinnas orgasm och hans egen orgasm vid sex. 
    Nej, mannen kan omöjligt veta vad kvinnan vill om hon inte kommunicerar det på något sätt. Det kan vara genom ord, men också genom läten och rörelser. Mannen kan annars gissa sig fram, men eftersom varken han eller kvinnan är några tankeläsare, så är det oftast lättare att kommunicera. Det som är problematiskt är om mannen vet vad som krävs för att kvinnan ska komma och ändå skiter i det gång på gång. Då blir sexet väldigt enkelriktat och kvinnan får förmodligen inte ut så mycket av det. Till slut kanske hon inte vill ha sex alls och det omvända gäller såklart också.
  • Eurydike
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 17:08:29 följande:
    I så fall handlar det inte om att kvinnor vet inte vad de vill eller inte tar initiativ.
    Precis, det handlar det inte om.
  • Eurydike
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 17:06:53 följande:
    Intressant om du menar det, för när jag tagit upp om att de kvinnor som får orgasm vid sex brukar få flera vilket män inte får så har samma personer som klagat på kvinnliga orgasmglappet hånat en och har tydligt förklarat att det är inte ett problem när kvinnor får fler orgasmer vid sex. 
    Enligt min erfarenhet brukar män få flera orgasmer vid sex! Tror inte det är särskilt ovanligt faktiskt ☺️
  • Anonym (Ladies first)
    Anonym (Du har missat något) skrev 2024-09-18 16:12:23 följande:
    Och din kvinna vill då inte fortsätta så mannen får orgasm orgasm om han blivit utan? 

Det är du som missat något ;) Bland annat känslan av att kunna ge en kvinna en utomjordisk erotisk och njutningsfull orgasm. Så maxad orgasm att hon är så tillfredsställd att hon säger stopp, det slår alla orgasmer jag fått och kommer få.

Svar på tråden Flest orgasmer?