• Anonym (Kåt jämt)

Vill minska lusten

Ovanligt problem kanske,  men jag vill minska min sexlust. Anledningen är att den är så hög att jag kan må dåligt av det.
    Jag blir frustrerad för jag inte får utlopp för lusten. De hjälper inte att onanera.

Att ha sex hjälper men sen är jag kåt igen ändå efter sexet , inte direkt men efter en stund. De händer inte var gång men ofta kan jag va sugen igen.

Jag kan onanera och komma flera gånger dagligen o ändå vara kåt .
    Om de har betydelse är jag kvinna på snart 40 år. 

Så finns de tips på hur jag kan sänka min lust ? Förutom sex och onanera!

• Svar på tråden Vill minska lusten
  • Anonym (ingen aning)

Men gör en undersökning hos en läkare, de kanske kan kolla hormonellt vart du står om du har brist eller överskott på något hormon och om de har något tips om ändringar i vitamintillskott eller p-piller rekommendationer osv. De kanske också känner till lusthämmande preparat de kan hjälpa till med.

För mig har min lust varierat otroligt mycket beroende på vart jag varit i livet och speciellt mitt hormonella stadie. 

Sen övriga tips: kan ju vara att inte göra saker som uppmuntrar till att du får sexuella tankar, tex. Serier med sex i osv. Försök att aldrig göra sexuella handlingar till en rutin. Jag vet tillexempel många människor som förknippar att sätta sig vid datorn bara med onani och porr. tillexempel som att äta något gott till varje gång man sätter sig i soffan. Det blir en osund förknippning. 

Är du sexberoende kanske du vill tala med en sexolog om dina vanor osv.

• Martins07

Det finns olika typ av hjälp, sexmissbrukare förening, läkare etc...
    Du måste jobba på dina tankar, jobba, ha olika aktiviteter, gå ut, hitta på grejer att göra konstant. 
    Är du singel, bi?
    Ha en rutin dagligen.

• Anonym (Kåt jämt)
    Martins07 skrev 2024-09-17 12:09:27 följande:

Det finns olika typ av hjälp, sexmissbrukare förening, läkare etc...
    Du måste jobba på dina tankar, jobba, ha olika aktiviteter, gå ut, hitta på grejer att göra konstant. 
    Är du singel, bi?
    Ha en rutin dagligen.

Jag har en särbo . Jag är bi , legat med en tjej annars bara män. Jag jobbar 60% har aktiviteter som långa promenader med hundar. 
  • Martins07
    Anonym (Kåt jämt) skrev 2024-09-17 12:20:36 följande:
    Jag har en särbo . Jag är bi , legat med en tjej annars bara män. Jag jobbar 60% har aktiviteter som långa promenader med hundar. 
    Ok. Hitta på roliga aktiviteter med särbo, gå på konsert, träning, etc...Ha mysiga hemma kvällar utan SEX. Ja det är möjligt. Skaffa kanske mer vänner. 
    Hur ofta läser du böcker? 
  • Dardi007

Detta är inte ett problem heheh :D

Önskar att min partner hade haft samma ?problem? :p

• Anonym (Kåt jämt)
    Dardi007 skrev 2024-09-18 08:13:26 följande:

Detta är inte ett problem heheh :D

Önskar att min partner hade haft samma ?problem? :p

Det är de när ens kille har låg list :( 
  • Anonym (Anno Nym)
    Anonym (Kåt jämt) skrev 2024-09-18 10:26:07 följande:
    Hur ofta har du sex.
    Eller måste ha sex?
  • Dardi007
    Anonym (Kåt jämt) skrev 2024-09-18 10:26:07 följande:
    Och varför har han låg ???
  • Anonym (Kåt jämt)
    Dardi007 skrev 2024-09-18 23:08:21 följande:
    Och varför har han låg ???
    Vet inte men han tar aldrig initiativ till sex. De alltid jag o ibland säger han nej. Vi har sex ca 4 - 6 g / månad 
  • Anonym (U)

Antidepressiva läkemedel drar ner lusten effektivt

Svar på tråden Vill minska lusten