• Anonym (Kåt jämt)

Vill minska lusten

Ovanligt problem kanske,  men jag vill minska min sexlust. Anledningen är att den är så hög att jag kan må dåligt av det.
    Jag blir frustrerad för jag inte får utlopp för lusten. De hjälper inte att onanera.

Att ha sex hjälper men sen är jag kåt igen ändå efter sexet , inte direkt men efter en stund. De händer inte var gång men ofta kan jag va sugen igen.

Jag kan onanera och komma flera gånger dagligen o ändå vara kåt .
    Om de har betydelse är jag kvinna på snart 40 år. 

Så finns de tips på hur jag kan sänka min lust ? Förutom sex och onanera!

• Svar på tråden Vill minska lusten
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jens)

Jobbigt för dej. Blir det för j-t för er och med prestationskrav på din särbo kan du alltid söka support hos SAA - Anonyma Sexmissbrukare. 

saasverige.se

Eller hos SLAA - Sverige - Anonyma sex- och kärleksberoende om det stämmer bättre in på dej. 

Tolvstegsprogram för dej individuellt finns ex vis i Malmö. För par oxå på ett par ställen. Vart bor du då nånstans? 

• Anonym (Jens)
    Anonym (Anno Nym) skrev 2024-09-18 10:37:57 följande:
    Hur ofta har du sex.
    Eller måste ha sex?

Yes, det undra jag oxå. 6-7 ggr per dag va? 

• Anonym (Kost)

Se över din kost. Rött kött, röd fisk, bönor, ärtor, ägg och nötter bör du äta mindre av men ffa skaldjur bör du sluta med. 

Protein och zinkrika livsmedel, den kombinationen bör undvikas.

• Anonym (Kåt jämt)
    Anonym (Jens) skrev 2024-09-20 06:43:01 följande:

Yes, det undra jag oxå. 6-7 ggr per dag va? 

Jag skulle kunna ha sex mer än en gång per dag. 2 -4 . Men inte måste . Jag vill iallafall så ofta de går. En g/veckan är lite när jag är kåt och våt jämt
  • XDX

Ifall du tror att det kan hjälpa/lindra att ha sex oftare än partnern vill kanske du kan fråga honom om det är okej att du har en älskare vid sidan om. 

Jag har liknande problem, men jag är man. Vore fantastiskt att ha sex varje dag. Men min partner är inte sugen på det, och gör inget för att öka sin lust - det är upp till mig att försöka. 

Hade gärna haft en älskarinna, men tror inte min partner skulle acceptera det. Så det blir kanske partnerbyte i framtiden. 

• Anonym (Man)

Följer tråden, vill också sänka min sexlust, gärna ta bort den helt. Vad jag hört ska anti-depp minska lusten, men det känns fel att ta om man inte är deprimerad i övrigt.

Annars är det mest munkpeppar och andra flummediciner.

• Tänk logiskt

Möjligen lider du av Persistent Sexual Arousal Syndrome (PSAS), och i så fall bör du nog kontakta läkare. Men vad du skriver om dig själv verkar inte så extremt, så kanske inte. 

• Anonym (ap)

Jag läste någonstans att lakrits, och framför allt lakritsrot snarare än godis, innehåller något ämne som minskar sexlusten. Kanske värt att prova?

• Anonym (Same)

Hej, jag var trött på att alltid vara kåt samt en fru som inte har mkt sexlust. 

Jag började med antidepressiva sen onanera jag inte på 7 dagar och nu börjar den försvinna. 

• Anonym (ingen aning)

Ärligt talat förstår jag inte riktigt problemet. Om du är kåt som kvinna är det väl lätt att bara onanera i två minuter, komma och sen  fortsätta vardagen ? 

Visst sex är skönt men det är onani med och det är typ ingen skillnad när det kommer till lust-släckare. Båda åstadkommer samma sak men en är snabbare och effektivare. 

Är det kärlek och närhet du behöver så kanske du kan be han vara mer gosig istället. Så slipper han känna sig som en köttbit som endast existerar eller är åtrodd för hans snopp och du slipper känna dig som en förövare som tjatar dig till sex. Win win. 

Hur tror du singlar gör om de är kåta?

Svar på tråden Vill minska lusten