Inlägg från: Lavendel85 |Visa alla inlägg
  • Lavendel85

Osäker på hur min dotter blir behandlad på förskolan

Vi har en grabb vars bästa kompis på förskolan flyttade till en äldre grupp när han var strax under 4. Vi var jätteoroliga och frågade varje dag om hur det gick, om han hade någon att leka med osv. När vi hämtade så brukade han se ensam ut, och när vi frågade honom så sa att han brukade vara mest själv, eller ville inte nämna vilka han lekte med.

Men enligt förskolepersonalen så hade det blivit jättebra för honom, han hade lärt sig att börja leka med andra. Nu såhär i efterhand så tror jag bara det tog honom ganska lång tid att själv inse att han hade hittat andra att leka med. Han ville liksom inte erkänna det, för i hans huvud var det fortfarande bästa kompisen som gällde. :) Och nu 1 år senare har vi sett att han faktiskt har blommat ut lite och kan umgås med flera (han har annars alltid varit väldigt blyg, haft svårt för att ta kontakt med andra barn osv).

Det jag vill säga är att det kan vara svårt att tolka vad ens barn säger i den här åldern. De har nog en uppfattning i sitt huvud som inte riktigt stämmer, eller som bara reflekterar en jätteliten del - allt som går bra tänker de ju inte på. :) Så jag skulle inte vara orolig om ditt barn verkar trivas och allt verkar bra vid hämtning/lämning! 

Svar på tråden Osäker på hur min dotter blir behandlad på förskolan