Behöver vi flytta?
Har inte flyttat så kan inte svara på det, däremot dina andra frågor. Barnet sov i eget rum från 2 månader ungefär, men det var enbart för att min fru hade svårt att sova. Han sov i vagnen i vårt arbetsrum. När han blev lite större hade vi hans leksaker i korgar i vardagsrummet för barn vill ändå vara där vuxna är. När han var knappt tre gjorde vi oss av med hemmakontoret och gjorde om det helt till barnrum, men det var åter igen inte för att han hade behov utan för att vi ville ha del av vår lägenhet som vuxenplats. Nu fyller barnet snart åtta år och vi ser fortfarande inget behov av eget rum förrutom som förvaringsplats av alla hans grejer. Barnet är aldrig på sitt rum utom när han ska sova.
Vi bor i en trea på 75 kvadratmeter och båda vuxna jobbar hemifrån på heltid (driver eget företag).
Jag bor i en dyrare del av innerstan, och folk ber generellt ganska trångt. Jag vet två familjer med barn i lågstadieåldern som bor i tvåor. I det ena fallet har barnet eget rum och föräldrarna sovalkov i vardagsrummet. I det andra fallet delar föräldrar och två barn sovrum och barnen har en lekhörna i vardagsummet. Det går alldeles utmärkt.