Kommer vårdadministratörer/medicinska sekreterare försvinna? Ovärt att utbilda sig till?
Och såhär har det låtit genom åren, när ny digital teknik kommer då tror vissa att hela yrkeskåren medicinska sekreterare ska försvinna, det trodde man när man införde digitala journalsystem också, läkarsekreterare (som det hette då) sades upp men efter ett tag insåg man att OJ, dom behövdes visst mer än nånsin.
Hög ålder på yrkeskåren också så många kommer gå i pension närmsta åren också? näää, jag är inte ett dugg orolig. Här pratar man om att vårt jobb kommer utvecklas och förändras men vårdadministrativt stöd kommer alltid behövas ändå. Man har ju fått se gång på gång hur AI och annan modern teknik inte alltid håller måttet och genererar annat slags arbete att ta hand om.
Jag är inte ett dugg orolig. Finns mkt vi är bra på och kan göra. I regionen jag bor och arbetar i anses vårdadministratörerna vara oerhört viktiga och tillhör vårdpersonalen eller hur jag nu ska beskriva det. När det skulle sägas upp personal här nyligt var det endast annan adminpersonal som fick gå, vi ansågs som sagt tillhöra vårdpersonalen och ingick inte i det varslet.
Man vet ju aldrig hur det blir framöver med nånting men jag är inte orolig iaf. Mina arbetsgivare har aldrig gett sken av att vi behöver vara det.