• Anonym (S)

Gift och inget sex!

Hej
    jag ska fatta mig kort?
    Jag har/är gift i 11 år med min man. Vi har 2 fina barn ihop men sexlivet finns tyvärr inte och det har varit dåligt länge med det.  Jag har försökt prata med min man flera ggr men han säger att han tänder på sexiga underkläder,när jag fixar mig (klä mig snyggt). det är hans förklaring, och jag försöker men tycker inte det är värsta anledningen till inget sex. han kollar på porr och jag säger att han ska ske ska sluta med det men han säger att alla killar gör detta?
    Så problemet är att jag vill ha sex och jag saknar det sååå mycket så jag känner att jag snart vill göra det med någon som kan tillfredsställa mig? jag vet att otrohet är inte bra men jag kan inte ha det så här heller?.har ni några tips? ska man hitta en kk?

• Svar på tråden Gift och inget sex!
  • Dominant66
    Anonym (en kvinna) skrev 2024-09-16 07:29:43 följande:

Blir det dåligt efter ynka 2 år är det väl bara att dra, jag hade blivit jätteledsen om jag inte var intressant efter så kort tid.

För oss tog det 20 år innan sexet dalade.

Absolut kan man det. Dock trodde jag att det var en svacka som skulle lösa sig.  (Mycket jobb osv på bådas håll)
    var mer ibland och ibland inte. Gick upp o ned

men efter barnen hade kommit så blev det absolut sämre.
  • Anonym (Hög lust)
    Anonym (S) skrev 2024-09-15 22:18:25 följande:
    Gift och inget sex! Hej
    jag ska fatta mig kort?
    Jag har/är gift i 11 år med min man. Vi har 2 fina barn ihop men sexlivet finns tyvärr inte och det har varit dåligt länge med det.  Jag har försökt prata med min man flera ggr men han säger att han tänder på sexiga underkläder,när jag fixar mig (klä mig snyggt). det är hans förklaring, och jag försöker men tycker inte det är värsta anledningen till inget sex. han kollar på porr och jag säger att han ska ske ska sluta med det men han säger att alla killar gör detta?
    Så problemet är att jag vill ha sex och jag saknar det sååå mycket så jag känner att jag snart vill göra det med någon som kan tillfredsställa mig? jag vet att otrohet är inte bra men jag kan inte ha det så här heller?.har ni några tips? ska man hitta en kk?

Jag är i ungefär samma situation som du, fast jag är man. Långt förhållande där sexlivet har blivit tråkigt och alldeles för sällan. Jag hade rått dig till att antingen lämna honom eller skaffa dig en älskare. Man vill inte leva halva sitt liv utan sex...
  • Anonym (Em)

Hade lyssnat på vad han säger och gått all in på sexiga underkläder. Se om det har effekt. Kanske även kräva att han minskar porttittande när du anstränger dig.

• Anonym (Em)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-09-15 23:45:20 följande:

Utseende spelar roll för sexuell attraktion. Har ditt utseende förändrats med tex stor vikt uppgång kan det förklara makens ointresse.

Ja, det här kan också vara en anledning! Även om det känns fel och ytligt så har utseende betydelse för lusten hos många
  • Anonym (För min del)
    Anonym (S) skrev 2024-09-15 22:18:25 följande:
    Gift och inget sex! Hej
    jag ska fatta mig kort?

För min del planerar jag att ev gifta mig eller åtminstone förlova mig med med en kvinna som betyder mycket i mitt liv och som jag även om hon inte är "min stora kärlek i livet" vill hedra med en fin ring, men leva i celibat med henne, bla  då "min verkliga kärlek"(som åtminstone för den näraliggande tiden dumpat mig) är en annan. Hon som jag kanske gifter mig med vet om att jag vill  leva avhållsamt, och jag hoppas det skall fungera, Hon betyder mycket och jag vill visa henne uppskattning och som sagt ge henne en fin ring.
  • Anonym (Svårt)

Hej! 

Jag tror tyvärr att du är i en omöjlig situation. Jag har så många omkring mig som är, eller har varit, i samma situation. Gemensamt för alla är att det inte går över. De flesta hittar gnistan med någon annan efter separation. 

Det går inte att framkalla lust till någon när den väl försvunnit. Man kan inte diskutera sig till attraktion när den är borta. Att välja bort porr ger väl inte heller så mycket, uppenbarligen föredrar han den. 

I mitt fall ser jag onani och sex med någon som två vitt skilda saker. Det ena konkurrerar inte ut det andra. 

Att den ena partnern väljer att inte kommunicera kan bero på att sex helt enkelt inte tar upp någon tid och energi för den personen. Dessutom är det svårt att berätta för någon att man inte längre är attraherad. Det har inte med utseende att göra, det är mer att man känner syskonkänsla, och då vill man inte. 

Jag tror inte det hjälper att anstränga sig. 

Fråga om du kan få skaffa en kk, jag har vänner med det upplägget. Förmodligen kommer han vilja ligga när han blir rädd att du är på väg bort, men det kommer lägga sig igen. Det är inget hot att du vill ha en kk, du vill ju inte att din man ska ligga med dig trots att han inte vill! Det är bara en praktisk lösning på ert problem. 

• Anonym (vah?)

Förlåt mig för att jag utrycker mig som jag nu gör: din man är en idiot!
    Du menar alltså att han istället för att ha sex med dig kollar porr? Han väljer alltså att ha utlösning till porr istället för att tillfredsställa dig?
    Fy f@n! 
    Hade jag varit i din situation så hade jag bett honom dra åt helvete. Vilken urusel man du har! 

• Lyckligalotta

Kan du inte förslå att ni tittar på porr tillsammans? Jag har tittat på en del porr med min man och känner att det gjorde att jag fått bättre förståelse för vad han gillar. 

Sen jobbar vi båda mycket hårt för att vara attraktiva för varandra och diskuterar ofta både sexuella ting och rent fysiska vad vi tänder på och hur vi vill utvecklas 

• Anonym (Rob)
    Anonym (S) skrev 2024-09-15 23:27:37 följande:
    vad menar du med det? 
    Precis, det han menar.

Har du gått upp i vikt sen ni träffades?   I så fall kanske det är nåt du ska testa att ta tag i...
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (vah?) skrev 2024-09-16 11:49:27 följande:

Förlåt mig för att jag utrycker mig som jag nu gör: din man är en idiot!
    Du menar alltså att han istället för att ha sex med dig kollar porr? Han väljer alltså att ha utlösning till porr istället för att tillfredsställa dig?
    Fy f@n! 
    Hade jag varit i din situation så hade jag bett honom dra åt helvete. Vilken urusel man du har! 

Man kan inte hjälpa att man inte vill tillfredsställa någon. Hade du sagt samma sak till en kvinna som inte ville tillfredsställa sin man? 

Ska man trampa på sig själv och utföra sexuella handlingar när man uppenbarligen inte vill?
Svar på tråden Gift och inget sex!