• Anonym (O)

Gift och inget sex!

Sett så många trådar nu från folk som lever i ett sexlöst förhållande. Jag lever själv i ett. Och detta kanske ör en impopulär åsikt men tycker att dessa partners som inte vill ha sex är otroligt själviska. Visst om det finns en konkret anledning, man kommunicerar den med sin partner och båda anstränger sig för att hitta en lösning. Men dessa partners som helt enkelt saknar sexlust och inte har något som helst intresse av att kommunicera och ändra på det. Tror de själva att man kommer vilja stanna i en sån relation?
    Nu projicerar jag lite. Är bara så sexuellt frustrerad just nu.

• Anonym (O)
    Anonym (S) skrev 2024-09-15 23:34:14 följande:
    exakt! jag har försökt att kommunicera men det går inte!  samma här är också sexuellt frustrerad.  är du gift?
    Jag har levt med min nuvarande i två år. Sexlivet dog ut som från en dag till en annan. Har tagit upp det 100 gånger och får något vagt till svar att han är trött och stressad, utan att han gör något åt det. Är så frustrerad att jag snart sprängs. Inte bara pga av det bristande sexet utan också pga den bristande kommunikationen och engagemanget. Vet inte hur länge till jag står ut.
  • Anonym (O)
    Anonym (O) skrev 2024-09-15 23:59:30 följande:
    Jag har levt med min nuvarande i två år. Sexlivet dog ut som från en dag till en annan. Har tagit upp det 100 gånger och får något vagt till svar att han är trött och stressad, utan att han gör något åt det. Är så frustrerad att jag snart sprängs. Inte bara pga av det bristande sexet utan också pga den bristande kommunikationen och engagemanget. Vet inte hur länge till jag står ut.
    Vi är förövrigt inte gifta
  • Anonym (O)
    Anonym (Svårt) skrev 2024-09-16 12:24:24 följande:
    Man kan inte hjälpa att man inte vill tillfredsställa någon. Hade du sagt samma sak till en kvinna som inte ville tillfredsställa sin man? 

Ska man trampa på sig själv och utföra sexuella handlingar när man uppenbarligen inte vill?
    Med alla andra behov i en relation förväntas man möta varandra och kompromissa med när det kommer de sexuella behoven så räcker det att säga "jag vill inte" och partnern ska acceptera det. Nej, antingen förklarar man varför och försöker hitta tillbaka till sin sexlust igen eller så borde man vara singel.
Svar på tråden Gift och inget sex!