• Xenia

Varför ingen förhandsgranskning?

Alltså att man har möjlighet att rätta sin text inom 15 minuter.

Jag skriver så många fel och skriver jag på mobilen så gör autocorrect att det blir fel. Stavfel och grammatiska fel. Men det värsta är när betydelsen blir obegriplig eller helt tvärtemot vad jag menar.

Jag ser felet först när inlägget har postats. Och då måste jag skräpa ner tråden med att förklara vad jag egentligen menat.

• Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?
  • Xenia
    Lynx123 skrev 2024-09-15 07:29:56 följande:

Sluta använda autocorrect.

Men det blir fel även då. T ex stavar fel eller tappar bort ett "inte".
  • Xenia
    Anonym (Oj) skrev 2024-09-15 08:34:09 följande:

Läs igenom det du skrivit innan du postar det istället för efteråt. Ganska enkelt. 

Nej, så fungerar det inte. Man vet ju vad det ska stå, så man ser inte felet. Varför tror du annars att det behövs korrekturläsning?
  • Xenia

Nej, det ser inte likadant ut före postning som efteråt. Efter är texten mycket tydligare.

Alla ni som säger att det fungerar utmärkt för er, är det bara ni som räknas? Det fungerar inte för mig.

Jag har läst korrektur både på vad jag själv och andra skrivit, så jag tror jag vet bättre än ni hur det fungerar. Man får korrektur och ser felen och påpekar dem. Så får man ett nytt korrektur, ser att de förra felen är rättade men samtidigt ser man de nya felen.

• Xenia
    Anonym (Urban) skrev 2024-09-18 00:27:11 följande:
    Fast då kan folk göra efterkonstruktioner. Inte ok.
    Ja, det är därför 15 min vore en bra gräns.

Annars skulle ju folk kunna svara på ett inlägg som är helt förändrat.

Men här får man ju inte ens 5 min på sig att förhandsgranska.
  • Xenia
    GIRL POWER skrev 2024-09-15 15:54:47 följande:
    Nu framgår det inte av TS inledande inlägg om h*n syftar på en egen tråd h*n startat dvs det inledande inlägget som tråden handlar om? Eller bara ett inlägg rent allmänt i en tråd?

Sveriges största forum FLASHBACK vore möjligtvis ett forum att taga lärdom av!??
    Det gäller förstås både trådstarter och vanliga inlägg. Nu startar jag inte så många trådar men åas brukar ju en trådstart vara längre än ett vanligt inlägg.

Jag brukar inte skriva på Flashback, men vad jag sett har de bättre "städning", dvs trådar får inte postas hej vilt i fel avd som här.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-18 08:42:20 följande:
    Gillar att fulcitera och mobba?

Så här skrev jag:

"Jag har läst korrektur både på vad jag själv och andra skrivit, så jag tror jag vet bättre än ni hur det fungerar. Man får korrektur och ser felen och påpekar dem. Så får man ett nytt korrektur, ser att de förra felen är rättade men samtidigt ser man de nya felen."

Men det är väl mot jantelagen att påpeka att man känner till något bättre än andra.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-18 09:14:18 följande:
    Och du som inte är van vid att det inte är "du" som räknas framför "alla".
    Som om jag vore den enda som skulle vilja rätta till stavfel etc genom förhandsgranskning.

Du verkar vara en mobbare som döljer dig bakom din dubbla anonymitet. Som gillar att sätta dit folk genom små nålstick men utan att våga stå för det.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-19 13:34:07 följande:
    Det är nog inte så vanligt att man är ovan att inte vara den som världen anpassar dig efter, nä. Men ni finns ju onekligen.

Små nålstick? Jag önskar inget hellre än en totalkross via bulldoser.

För övrigt har alltså ordet "mobba" ingenting med en "mob" att göra, har vi lärt oss då. "Mobba" är något som en enda person gör mot en enda annan. Jahaja.

Det kan väl aldrig vara så att det beror på vad du själv gjort?
    Försök inte "vinna" genom att bokstavstolka. Föredrar du att kallas det engelska "bully" i stället, för det är vad du är.

Du försöker trycka ned mig genom att påstå att jag är den enda som har detta problem, alltså är det inget problem.

Varför du gillar att håna mig vet du bäst själv. Kanske du ogillar mina åsikter. Kanske du inte argumenterat tillräckligt väl jämfört med mig.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-20 10:38:41 följande:
    Handlar för övrigt inte om att gilla något. Det är en uppgift som måste utföras.
    Att håna och försöka trycka ned andra är en uppgift som du måste utföra? Ja, så resonerar en riktig bully.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-29 17:07:04 följande:
    Andra? Annan heter det väl? Ja, det måste tyvärr göras.
    Det verkar vara ett tvångsbeteende hos dig, du borde söka för det.
  • Xenia
    Xenia skrev 2024-10-11 12:52:11 följande:
    Det verkar vara ett tvångsbeteende hos dig, du borde söka för det.
    Jag tycks ha fått en stalker på halsen. Någon som vill få bort mig ifrån forumet.

Men för att återgå till topic, om jag citerar något utifrån (t ex från en tidning) blir det riktigt kaosartat. Och nej, det går inte att se innan man postar. Texten blir för stor och kommer liksom utanför rutan.

Ytterligare en sak som saknas är att välja stilstorlek. Jag kan välja fet, kursiv eller understruket, men inte stilstorlek. Citerar jag något utifrån så blir ofta stilen för stor.
Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?