• Xenia

Varför ingen förhandsgranskning?

Alltså att man har möjlighet att rätta sin text inom 15 minuter.

Jag skriver så många fel och skriver jag på mobilen så gör autocorrect att det blir fel. Stavfel och grammatiska fel. Men det värsta är när betydelsen blir obegriplig eller helt tvärtemot vad jag menar.

Jag ser felet först när inlägget har postats. Och då måste jag skräpa ner tråden med att förklara vad jag egentligen menat.

• Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?
  • Anonym (Oj)

Läs igenom det du skrivit innan du postar det istället för efteråt. Ganska enkelt. 

• Xenia
    Lynx123 skrev 2024-09-15 07:29:56 följande:

Sluta använda autocorrect.

Men det blir fel även då. T ex stavar fel eller tappar bort ett "inte".
  • Xenia
    Anonym (Oj) skrev 2024-09-15 08:34:09 följande:

Läs igenom det du skrivit innan du postar det istället för efteråt. Ganska enkelt. 

Nej, så fungerar det inte. Man vet ju vad det ska stå, så man ser inte felet. Varför tror du annars att det behövs korrekturläsning?
  • Tukt

Familjeliv har ju inte direkt svart bälte i användarnas behov...

• Anonym (Oj)
    Xenia skrev 2024-09-15 12:29:48 följande:
    Nej, så fungerar det inte. Man vet ju vad det ska stå, så man ser inte felet. Varför tror du annars att det behövs korrekturläsning?
    Fungerar utmärkt för mig. Texten ser likadan ut innan jag postar som efteråt. Inga problem att korrekturläsa. Det är ju inga romaner man skriver . 
  • Lynx123
    Xenia skrev 2024-09-15 12:26:52 följande:
    Men det blir fel även då. T ex stavar fel eller tappar bort ett "inte".
    Ju mer du skriver utan ac desto bättre kommer du att skriva. Läs igenom ett par gånger innan du publicerar också.
  • Anonym (f)

Jag skriver som en kratta ibland men folk förstår vad man menar, är det jättestora fel så citera dig själv och skriv vad som blev fel. Mina fel finns om jag läser igenom texten så de dyker inte plötsligt upp.

• Spucks

Jag tycker man ska kunna bearbeta sin text när som helst, inte bara i 15 minuter.

Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?