Inlägg från: Anonym (Kim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kim)

Får exet reda på sossanmälan jag får, trots hon har ensam vårdnad helt

När du blir inlagd så är vården enligt lag skyldig att sk göra barn på tal och meddela socialtjänsten att det finns psykiskt ohälsa i familjen. Det ska vara till stöd och hjälp inte stjälp. Hjälpa till i föräldrarollen när någon är vissen. Man behöver se till barnens bästa. Det handlar inte om något straff eller att man förlorar sina barn utan det är något som är rutin och enligt lag. Inget konstigt alls. Jättebra att du tagit tag i din hälsa. Det kommer att gå bra. Fokus på att ditt mående. Du fixar det! 

• Anonym (Kim)
    Anonym (M) skrev 2024-09-15 22:50:31 följande:
    Det är inte bara psykisk ohälsa som gör någon vissen. Alla sjukdomar kan försvaga föräldraförmågan och ge upphov till behov av stöd och hjälp. Så med det resonemanget borde det ske per automatik även vid somatiska sjukdomar, som kan vara nog så tungt.
    Ja det håller jag med om. Många sjukdomar gör en tillfälligt vissen. Även en del psykiska kan vara tillfälliga. Riktigt tufft för den som har begränsat kontaktnät runt sig. Tillfälliga stödinsatser borde finnas mer tillgängligt. 
Svar på tråden Får exet reda på sossanmälan jag får, trots hon har ensam vårdnad helt