65.000kr?
Även med sänkt skatt är ju skattetrycket på högavlönade väldigt högt. Betydligt högre än för låg- och medelinkomsttagare.
Även med sänkt skatt är ju skattetrycket på högavlönade väldigt högt. Betydligt högre än för låg- och medelinkomsttagare.
Direkt pinsamt men inte oväntat. Och jag hör till dem som gynnas och har absolut inget behov av ytterligare skattesänkningar.
Direkt pinsamt men inte oväntat. Och jag hör till dem som gynnas och har absolut inget behov av ytterligare skattesänkningar.
Jag har en anställning där jag tjänar en vanlig månadslön på dryga 40. Jag kan om jag vill tjäna rätt bra på en enskild firma jag startade för några år sedan, problemet är ju att allt ska skattas bort, så jag skiter således i det.
Det är rätt många som har förutsättningar att tjäna mer, men det är svårt att få de surt förvärvade timmarna att löna sig i Sverige, så är det en förändring på gång så välkomnar jag den. Ja, i längden kan det vara att landet går lite trögare ekonomiskt för att det inte finns några incitamenten att tjäna mer
Vad är det för skattesänkning? Har inte hört någonting om det.
Jag tjänar 70 000, min man 0 kronor. Totalt så betalar vi mer skatt än ett par där båda tjänar 35 000, är det rättvist?
Enligt SVD som hänvisar till regeringen som källa kommer förslaget om sänkt skatt bara 450000 personer till del. Inte en knapp miljon som du felaktigt påstår.
Det kostar 4,7 miljarder.
Jag kan inte se att en sådan skattesänkning kommer på något sätt bli självfinansierande. För att få någon skattesänkning av betydelse av detta förslag måste man ha en inkomst på mer än en miljon om året. Hur många av dem som har dessa inkomster kommer att arbeta mer för att de får en liten skattesänkning? Detta blir bara en kostnad , kommer inte att bli självfinansierande.
Det är ju mycket bättre att minska skatter för lågavlönade, för att göra det mer lönsamt att arbeta, för dem som inte arbetar, eller arbetar deltid.
Här finns mycket mer för statskassan att tjäna, det ger mindre pengar att betala ut i bidrag och mer skatt när de som inte arbetar börjat arbeta.
Dessa skattesänkningar blir mer än självfinansierande.
De som tjänar ett par miljoner om året lär inte arbeta mer för att skatten sänks något. Jag antar att man redan jobbar mer än heltid om man tjänar två miljoner om året.
Det är ju mycket bättre att minska skatter för lågavlönade, för att göra det mer lönsamt att arbeta, för dem som inte arbetar, eller arbetar deltid.
Här finns mycket mer för statskassan att tjäna, det ger mindre pengar att betala ut i bidrag och mer skatt när de som inte arbetar börjat arbeta.
Dessa skattesänkningar blir mer än självfinansierande.
De som tjänar ett par miljoner om året lär inte arbeta mer för att skatten sänks något. Jag antar att man redan jobbar mer än heltid om man tjänar två miljoner om året.
vilket arbete ska löna sig egentligen?
varför sänks inte skatten för undersköterskor?
nej det är folk i toppskiktet som mest åker på affärsresor , äter luncher med andra i samma position och ?vänder papper? som får denna skattesänkning.