65.000kr?
Som vanligt ett illa underbyggt inlägg. Vad menar du? Vilken skattesänkning pratar du om? Menar du att inga andra än de som tjänar 65.000kr i månaden får någon skattesänkning alls?
Som vanligt ett illa underbyggt inlägg. Vad menar du? Vilken skattesänkning pratar du om? Menar du att inga andra än de som tjänar 65.000kr i månaden får någon skattesänkning alls?
vilket arbete ska löna sig egentligen?
varför sänks inte skatten för undersköterskor?
nej det är folk i toppskiktet som mest åker på affärsresor , äter luncher med andra i samma position och ?vänder papper? som får denna skattesänkning.
De ny Moderaterna med Reinfeldt såg att för att få igång ekonomin i hela landet och för att vinna val ,då skulle man sänka skatter för den stora delen av den arbetande befolkningen , med fokus på de med lägre löner.
Med den nya inriktningen på höginkomsttagare kommer M att förlora mittenväljare och förlora valet. SD kommer också att förlora eftersom deras väljare ser att de får det sämre medan höginkomsttagarna får de bättre. Inte heller lyckas regeringen lösa problemen med vare sig invandringen eller kriminaliteten, som är SD väljarnas viktigaste fråga.
Nu är jag övertygad om att Magdalena blir nästa statsminister. Hon kommer också troligen driva frågan om 6 timmars arbetsdag, vilket 54% av svenska folket är positiva till.
Jag lyssnade på boken "Hundra in i döden" av fd polischefen Christoffer Bohman. Han jobbade i Järva, Sollentuna och Eskilstuna innan han bytte jobb. Väl värd att läsa/lyssna på, men det är deprimerande.
Jag fick känslan av att det är försent, den här samhällsbesten går inte förgöra utan enorma insatser som kostar så mycket att det är politiskt ogörbart. Han påvisar flera åtgärder som TvillingmammaVästgöte nämner ovan. Frågan är vad som händer om man inte satsar och eller satsar och inte lyckas.
Som sagt läsvärt. Det enda jag vände mig emot var hans påstående att vi alla är skyldiga till att det ser ut så här. Det håller jag faktiskt inte med om.
Icke-arbetaryrke???
Vad är ett arbetaryrke?
Vilket klassförakt du verkar ha gentemot det du kallar arbetare.
Poliser går idag en treårig utbildning på högskolenivå för att bli poliser.
Att poliser idag är rädda för konfrontation beror nog inte på deras högskoleutbildning utan snarare på det extrema våldskapitql som utvecklats i de kriminella gäng som utvecklats i våra utsatta områden. Det är ett våld som saknar jämförelse i vår moderna kriminalhistoria. De kriminella gängen idag har ingen respekt alls för människoliv, knappt ens för sina egna liv. De unga mördarna på ca femton år har inget konsekvenstänk och skjuter på allt som rör sig. Klandrar du då poliser för att vara rädda för konfrontation???
Nej de skall gladeligen offra sina liv för dig och mig och dessutom till en ännu lägre lön än de har idag?