Anonym (Sara) skrev 2024-09-19 00:06:23 följande:
Efter det här ger jag upp.. men nej det var inte det jag skrev. Jag skrev att det som händer är att jag hamnar hos Kronofogden och det hjälper inte hyresvärden att jag gör det. Jag skrev inget om två olika skäl.
Skälet är att hyresvärden kanske inte får betalt på många år men det kan också bli så att han inte får pengarna alls. Som sagt, Kronofogden trollar inte fram pengar så det hjälper inte hyresvärden att jag får en skuld hos Kronofogden. Har jag inte hemförsäkring eller pengar att betala direkt kanske hyresvärden får betalt om flera år ELLER så får han inte betalt alls. Och även om Kronofogden skulle lyckas få pengarna av mig så småningom (om 5 år eller 10 år till exempel) är det ju hyresvärden som måste hosta upp dom när skadan ska åtgärdas så ja det ligger självklart i hyresvärdens intresse att få pengarna direkt. Eftersom skadan måste åtgärdas och någon måste betala för det, en vattenskada eller en brandskadad lägenhet kan inte vänta på att Kronofogden ska driva in min skuld.
Men nu ger jag upp med att försöka förklara , känns som att du måste ha nån diagnos så att du missförstår allt man skriver eller så gör du det med flit för att du tycker det är kul att tjafsa.
Fast jag frågade inte vad som händer. Jag frågade varför han kräver det och du svarade för att du inte ska hamna hos kronofogden. Det betyder att du svarar att hans anledningen är att du inte ska hamna hos kronofogden. Så sluta skylla på mig nu, det var så du svarade. Kanske ska du se över sina egna brister i att läsa en fråga istället för att anklaga mig för att ha diagnoser.
Och fortfarande så sa du enbart att det tar längre tid. Det där att han kanske inte får pengarna alls, det lade du till senare så återigen det är inte mitt fel vad du faktiskt svarade på frågan.