• EpicF

Överklaga soc beslut.

Giftskåneman skrev 2024-09-17 17:19:16 följande:

Inte ett dugg intresswrad av din bedömning.
    Eller att du skriver här, du har em massa fördomar som är avskyvärda, förstår varför frun inte berättar hon gått i särskola, det är pga såna som du, hatar och påpekar allt, om gärna berättar om sina egna förträffligheter.
    Du visar samma förakt som soc, räcker länge med deras förakt, ditt behövs inte.

Jag har inga fördomar mot folk som gått i särskola. En av mina bästa barndomsvänner gick i särskola pga autism/asperdiagnos och hon är en underbar person som har kommit långt trots det. 

Så nej, inga fördomar mot de som gått i särskola. Förövrigt inga fördomar mot paret i fråga heller, men de har uppenbarligen brister i sitt föräldraskap. Vilket alla andra ser, men du vill inte se det. 

Är du mannen i fråga? 
    Varför var du då inte på sista mötet? 

Förövrigt jag själv dyslexi, och det i sig påverkar inte min föräldraförmåga. Dyslexi i sig påverkar inte föräldraförmågan, och inte i detta fallet heller. 
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-17 17:58:16 följande:

Nej, jag är deras grannen. Många här anser du inte är bra förälder pga din dyslexi.

Vad folk anser på familjeliv ger jag inte något för. Har aldrig fått någon oroaanmälan på mig eller omhändertagna barn. 

Haft med soc att göra en gång och då var jag 16 år och fick mitt första barn. Fick bra stöd och det var aldrig någon som ifrågasatte min föräldraförmåga. 

Så nej, en dyslexi-diagnos påverkar inte ens föräldraförmåga. 

Att däremot inte förstå grundläggande saker som att man ska ha en hemförsäkring, att barnen inte ska gå I trasiga kläder eller att man som förälder måste sätta gränser för sina barn, det påverkar föräldraförmåga negativt. 
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-17 21:28:08 följande:

Skilj på hemförsäkring och lösöresförsäkring

De har väl varken eller. 
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 06:48:39 följande:

Hemförsäkring är om du äger din bostad, hyr du försäkrar du inte mer ön lösöret.

Helt fel. Hemförsäkring har man oavsett om man äger eller hyr sin bostad. 
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 08:17:16 följande:
    Du gör väl bort dig när du chattar om försäkringar? Har du förstått vad jag söker här? Nej, verkligen inte, så lägg dig inte om du inte förstår.
    Dessutom, min försäkring är uppdelad i hus/villaförsäkring och lösöresdel.
    Är inte ett dugg intresserad vad du och andra tycker, söker fakta.
    Husförsäkring är ett tillägg till hemförsäkring om man äger ett hus. 
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 08:54:54 följande:

Har kollat, de hade inte, frågade varför, de tyckte det de hade inte var värt att försäkra då de flyttade i hop för många år sedan, sen blev det inte av bara. Har berättat hur otroligt viktigt det är med försäkring så de har nu från 1/6 2024.
    Har dock inte kollar om den täcker bakåt, men tror inte det.

Hemförsäkring från 1/6-24? Då kan de få huridisk hjälp därifrån. Och då har de också en henförsäkring resan och har haft det ett tag. 
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 09:56:36 följande:
    Verkar bytt beteckning, när jag bytte bolag berättade handläggaren att hemförsäkring egentligen inte fanns, lösöresförsäkring, eller villaförsäkring var de rätta namnen.
    Men intressnt du uttalar dig i en tråd som inte handlar om försäkringar.
    Då borde den handläggaren ta och byta jobb. Lösöre,- hem-, och hus/villaförsäkring är tre helt olika försäkringar som täcker olika saker. 
  • EpicF
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-18 10:53:44 följande:

Du skrev att man inte har hemförsäkring om man bor i hyresrätt och det har man. Dessutom kräver många hyresvärdar att man har det. Och ja det heter hemförsäkring. Du skrev att man bara behöver lösöresförsäkring om man bor i hyresrätt, hur skulle det hjälpa om man råkar orsaka en vattenskada eller förstöra något i fastigheten tänkte du? 

Tror verkligen inte du är rätt person att hjälpa dina grannar (om de nu är det) med nånting för du sprider så mycket felaktigheter och verkar inte ha koll på speciellt mycket. 

Även en hyresrätt är ett hem så att det heter hemförsäkring är logiskt även där. 
  • EpicF
    Giftskåneman skrev 2024-09-18 13:38:22 följande:

Att lösöresförsäkring var för de i lägenhet, hemförsäkring till för de i villa. 
    Eftersom du inte förstår skriven svenska kan jag inte göra mycket åt. Har skrivit svar på dina frågor, du har inte förstått, fortsätt då gissa.

Det är har dock aldrig varit så. Det är två helt olika försäkringar, varav hemförsäkring är något man absolut ska ha oavsett hur man bor. 
  • EpicF
    Anonym (...) skrev 2024-09-18 16:01:03 följande:
    Varför kräver han hemförsäkring? Om du orsakar en vattenskada så är du skyldig att betala skadestånd även om du inte har en hemförsäkring.
    Därför att hemförsäkring täcker skadorna det kostat att reparera och kan även täcka skadeståndsdelen om det kommer på tal. 
Svar på tråden Överklaga soc beslut.