Inlägg från: Giftskåneman |Visa alla inlägg
  • Giftskåneman

Överklaga soc beslut.

Jag har lovat att ta ledigt och närvara om de kan få till ett möte med soc där de går igenom samtliga punkter, där soc förklarar vad de anser behöver förändras, och hur lösningen är.
    Föräldrarna har haft möte med dem men soc har inte sagt,  ni skulle gjort si istället för så, så tvivlar på att soc verkligen vill ge svaren som de kan förhålla sig till.

• Giftskåneman

Men eftersom soc aldrig sagt hur de skulle gjort, de säger vad de INTE skulle gjort så är föräldrarna rädda för vad som händer om de avbryter sol, jag har sagt lvu, då får de umgänges schema osv, men de är rädda, tänk om förvaltningsrätten helt följer soc linje, då får de mindre att säga till om är de rädda.

• Giftskåneman

Soc sa så här, vi kommer att omhänderta era barn nu idag, acceperar ni denna solplacering? Annars blir det Lvu. Tyvärr, vi kan inte ge er betänketid.
    Efter att läst massor om lvufall så känns det som de får träffa sina barn oftare.
    Tror det är 4 umgängen sen i maj.
    Nu senaste umgänget, för en veckan sedan fick barnens morfar närvara, de var på en lekplats med grillmöjligheter, och soc sa dtta var sista övervakade umgänget, dvs socskulle inte vara med, men fosterföräldrarna måste vara närvarande vid umgänget.

• Giftskåneman

Jag tror dom kontaktar socialtjänsten säger upp sitt medgivande men barnen bor kvar. Socialtjänsten måste då gå till domstol och sen går det det hållet

• Giftskåneman

Innan har soc sagt att hur ofta umgänget kommer ske är hur barnen tar det vid avsked och även hur de beteer sig veckorna efter, socutredaren har varit med på umgängena hittills men nästa gång blir det obevakade umgängen, dock kommer fosterföräldrarna närvara, hur kommer umgängestiderna sättas nu när soc inte är på plats?

Svar på tråden Överklaga soc beslut.