Överklaga soc beslut.
Olika detaljer ger helheten
Det kanske är där du bör hjälpa till istället?
Ja, jag tror den här ingången är betydligt bättre för alla inblandade än att försöka övertyga random människor att soc gör fel.
Du skriver att du VET att de har rätt till god man: bra, börja då där. Kanske kan du hjälpa med ansökan?
Be sen om ett nytt möte med soc med just frågeställningarna ovan.
Det här har ju bevisligen pågått ett tag, med flera orosanmälningar, ett antal möten, stödinsatser, och 4 månader sen omhändertagandet. Så någon utomstående hjälp krävs ju för att förstå sammanhanget.
Vad soc anser behövs i det här fallet kan såklart ingen här svara på. Föräldrakurser finns ju, men de kommer aldrig kunna svara på precis hur föräldern bör agera eller formulera sig i alla sammanhang.
Vi har gått igenom pärmen beslut och orosanmälningarna, diskuterat, vad har ni gjort för fel här.
Vissa av orosanmälningarna är vansinniga, andra ligger det befogad kritik i.
Har sagt att det är som när man besiktigar bilen och får många 2or, man tar lappen och åtgärdar ett fel i taget, när alla fel är fixade kan man göra ombesiktning.
Så är väl där vi är nu, tar bort tvåorna men inte redo för ombesiktning.
Men så jättesvårt i vissa fall vad man ska åtgärda, tex stora barnet ville ha läsk till frukost vid hembesök av soc, och frun sa, du vet vi bara har läsk på lördagar, och barnet blev jätteledsen och sprang därifrån.
Soc menade att frun skulle springa efter barnet , de har öppen planlösning så barnet var i samma rum.
Soc menar att frun skulle förklara för barnet varför man inte får läsk till frukost, frun sa att detta händer varje gång det blitit läsk över, och att barnet alltid får samma svar, vi väntar till lördag. Känns som både frun och soc har rätt, mitt hemmanickrade förslag var, köp inte för mycket läsk så behöver ni inte ha denna diskussion varje gång.
En enkel lösning som kan undvika konfrontion i fortsättningen. Frun menar hon satt gränser, soc menar att man inte bara kan säga, nej vänta till lördag, jag vet inte.