Överklaga soc beslut.
Stod typ skolans namn, anmälare rektorns namn Xx kom idag till skolan med trasig tröja och då barnet har svårt att hitta vänner har vi oro för att detta kan leda till utstötning och mobbing på sikt typ nåt sånt stod det
Stod typ skolans namn, anmälare rektorns namn Xx kom idag till skolan med trasig tröja och då barnet har svårt att hitta vänner har vi oro för att detta kan leda till utstötning och mobbing på sikt typ nåt sånt stod det
Det där är 100% fel. Jag har hyresrätt precis som min utflyttade äldsta dotter, båda vi har hemförsäkring. De flesta hyresvärdar kräver att man ska ha hemföräkring när man skriver kontrakt. Jag har drulleföräkring också och det har jag ordnat så min dotter också har.
Om jag till exempel skulle råka orsaka en vattenskada i hyresrätten kan det kosta mig hur mycket som helst om jag inte har hemförsäkring. Det är jätteviktigt oavsett hur man bor. Det är inte bra att du sprider såna här totalt felaktiga påståenden på internet.
Jaja, du förstod ju att jag menade hyresvärden.
Svaret är alltså att anledningen är att han bryr sig om dig och vill inte att du hamnar hos kronofogde. Samt att han själv får pengarna fortare.
De får väl bekosta juridiskt hjälp själva då. Det får det väl vara värt när det gäller så pass allvarliga saker i deras liv. Kanske ta ett lån. Eller om du kan hjälpa dem med pengarna TS. Eller deras gamla föräldrar. Eller lite av varje