• Aniiee

Överklaga soc beslut.

Giftskåneman skrev 2024-09-14 12:22:55 följande:

Vad är csrf-elementet som hindrar mig att svara?

Ett enkelt datafel. Händer ibland. Bara att trycka igen. 
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee

Nu säger jag varken bu eller bä om pappan här egemtligen, men måste ändå bara trycka tillbaka lite på de som säger saker som "vem läser med barnen" för att pappan har dyslexi.

MIN PAPPA, som var ett riktigt jävla as i slutet av sitt liv, va, så hatar att prisa honom, men han hade rätt så grav dyslexi. Han kunde för satan inte ens stava till ketchup. Men sanningen är att han, innan han söp ner sig totalt, var riktigt jävla intelligent. Han var dessutom blind, och barn i en tid då både blinda och dyslektiker avfärdades, inte fick adekvat skolgång, gavs upp på innan de ens fått försöka. ÄNDÅ tog han sig igenom inte bara folkskolan utan tog sig hela vägen igenom två universitetsutbildningar. Han var även väldigt bra på att hjälpa till med läxor, men han gjorde det på ett annat sätt än en seende icke-dyslektiker, och han läste godnattsagor också för den delen.

Så även om det kan vara absolut att pappan TS skriver om har svårt att ta till sig informationen han får, eller har problem med att hjälpa sina barn med läxorna, så skyll det inte på dyslexin. Kanske behöver han andra sätt och andra verktyg som han inte har, och då ligger felet där.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
Svar på tråden Överklaga soc beslut.