Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?
Vi hade vettig personal där mina ungar gick, vi slapp det gnällandet man både läser och hör om.
Går det inte att skippar er två på någon tråd ?
Hur orkar ni sprida så mycket hat mot små barn sen typ 00-talet. Är det inte dags att skaffa ett liv?
Nja ni!
Jag har det senaste tiden läst på trådar om bonusbarn utifrån mitt yrke och mitt arbete om barns välmående.
Ni har bara skrivit hat för att ni hatar och har varit avundsjuka på små barn.
Vi är inte samma sak även om du vill tro det!
Man kan välja att stå ut tills umgänget upphör. Vilket i vårat fall inte gällde så många år.
Jag skulle aldrig förvänta mig att någon skulle göra något för mina ungar, de är mitt och pappans ansvar. Det är även vårt ansvar att se till att de förstår att andras ungar har andra regler, föräldrar och släkt. Vilket innebär att de gör andra saker som tex gå och bada.
Jag har jobbat som förskollärare i över 20 år. Jag vet av erfarenhet att barn som är fem år har stenkoll på när/hur andra barn blir hämtade. De är också väl medvetna om sin egen ifyllda schematid och när de ska bli hämtade (före eller efter mellis ex). Det innebär att de också har stenkoll på vilka som ingår i deras familj, med bonussyskon och bonusföräldrar. Att förskolan ifrågasätter varför du inte tar med ditt bonusbarn är troligen utifrån ren omtanke för femåringen. En femåring som med jämna mellanrum ser sin bonusmamma ignorera hen totalt. Inget barn, oavsett hur väl de trivs i förskolan, vill vara kvar där längre än nödvändigt. Jag lovar dig att femåringen gladeligen plaskar runt i en babypool hellre än stannar på förskolan alla dar i veckan. Ta ditt ansvar som vuxen och umgås med bonusdottern, du har ett val nu. Men som någon annan skrev, om ni inte lär känna varandra nu kan det bli ett helvete för dig att försöka bonda när bonusbarnet blir tonåring?På mammaveckorna har du inget ansvar att hämta bonusdottern, men skulle kunna erbjuda dig att göra det om du och den biologiska mamman kommer överens. Annars säger du hej och hej då till bonusbarnet och förtydligar gärna att ni ses nästa vecka igen och att hennes mamma nog snart hämtar henne. Barnperspektiver finns till av en anledning, ex enligt lag utifrån Barnkonventionen. Vuxenmakten som en bonusförälder har bör användas med försiktighet och omsorg om barnet, såväl sitt eget som den andres.
Låter jättekonstigt att TS ?måste?!! hämta sambons barn också! Kan väl ALDRIG finnas en sådan skyldighet??..annat än EV moralisk😮