Inlägg från: Anonym (Malus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malus)

Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?

Ess skrev 2024-09-13 17:41:37 följande:
    Man blir inte en familj av att bo ihop, det ska mer till för det.
    Enig.

Jag såg inte exets ungar som min familj en enda dag på de tio år vi levde ihop.
    De betydde absolut ingenting för mig, mer än irritation.
  • Anonym (Malus)
    FruTe skrev 2024-09-13 18:04:27 följande:
    Stackars barn. Vilken hemsk inställning. VARFÖR blir man tillsammans med någon som redan har barn om man tycker så här? 
    Jag blev tillsammans med honom, inte hans ungar.
    Som tur var så kom de bara varannan helg.

Förutom en sommar då det blev bestämt att de skulle "bo" hos oss i två veckor.
    Haha, det trodde de va? ATt jag skulle fördärva min semester så?
    Nej nej,  jag flyttade semestern och njöt att den på egen hand lite senare den sommaren.

Jag förstår inte varför man, när man inte ens uppskattar extraungar, kallar det för en bonus.
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2024-09-13 21:53:57 följande:
    En sammansättning av särkullar och ny partner är ingen familj. Särkullarna och partnern är utomstående för varann, de hör inte till samma grupp fullt ut, för att citera dig.

Men tråden handlar om huruvida ts behöver hämta särkullen när hon hämtar sin egen. Svaret på det är nej!
    Exakt.
    Sen när relationen tar slut så struntar man ju i hans ungar.

Jag har inte sett dem ens sedan vi skilde oss för 20 år sedan. Det har inte deras halvsyskon (mitt barn) heller gjort.
    Sitt andra halvsyskon (mitt tidigare barn) fungerar det jättebra. De är ju vuxna båda två nu och umgås mer som vänner även om åldersskillnaden är stor. (Närmare 20 år.)
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Cc) skrev 2024-09-14 09:13:31 följande:
    Jag förstår inte varför man flyttar ihop med någon med barn sedan innan om har sådana problem med det som du har? Ännu mindre skaffa fler barn med den personen. Vore det då inte bättre för alla att fortsätta som särbo, då kan man låta barnen slippa leva med någon som inte ens gillar dem. Och man själv slipper besväret som du uppenbarligen såg det som. 
    Tja, jag tänkte att jag står väl ut varannan helg.
    Annars kan jag och mitt barn åka och hälsa på hos min mamma över helgen.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Cc) skrev 2024-09-14 09:19:45 följande:
    Ta som ts situation, hon skulle förmodligen inte tycka det kändes okej om pappan bestämt sig för att vara ledig och ta med barnen på en utflykt med bara dem utan att bjuda med henne, med svaret att hon skulle ju ändå inte tycka det var kul. Men barnen ska vara okej med det. 
    Hon hade sannolikt passat på att njuta av lugnet.
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2024-09-14 09:47:50 följande:
    Så resonerade jag också. Det funkade, vi har varit ihop i 20+ år nu. Men jag skulle aldrig någonsin träffa någon med umgängesbarn igen.
    Nej, inte jag heller. Inte ens deras halvsyskon (mitt yngsta barn) är intresserad av att ha något med dem att göra.
    De har aldrig brytt sig så varför skulle han?

Inte ens deras far (mitt ex) har någon direkt kontakt med dem. Full begripligt för övrigt.
  • Anonym (Malus)
    FruTe skrev 2024-09-14 17:04:42 följande:
    Fan vad jag hoppas att du inte menar allvar. 
    JAg menar 100% allvar.
    Har skrivit om detta flera gånger här i forumet.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Sg) skrev 2024-09-14 23:29:09 följande:
    Det där är nog det sjukaste jag läst här. Absolut du blev tillsammans med honom men med honom följer det med barn som är lika välkommen in i hans hem som mammans. 

Om man inte vill ha bonusbarn så flyttar man inte ihop med en ny partner som har barn sedan innan. 

Som tur var varannan helg? Förstår du inte hur egoistiskt det låter? Man ska utgå från barnens bästa inte de vuxnas. Låter sorgligt att barnen inte kan bo varannan vecka. Att det inte är så tyder på att något inte är som det ska. Stackars barn säger jag. Hoppas din partner inser hur du tänker och flyttar för sina barns skull. 
    Då skulle jag säga att du inte har läst mycket.

Vad "man" ska eller inte ska göra bestämmer inte du. Vem är förresten "man"?

Hade jag tvingats på dessa varannan vecka så hade jag inte stått ut länge. Det var inte jag som bestämde att de skulle komma varannan helg om du trodde det, pappan hade det så redan när vi träffades. Det var vanligt på den tiden.

Du kan andas ut, det är i år 20 år sedan jag lämnade den karusellen. Sedan den dagen har jag inte sett hans ungar en enda gång.
  • Anonym (Malus)
    Ess skrev 2024-09-15 09:36:57 följande:
    Varför skulle Malus ta hand om hans ungar på sin semester, det är ju ändå pappans ansvar!
    Jag förstår att hon flyttade sin semester, det hade jag också gjort.
    Precis. Dessa ungar var inte på något sätt mitt ansvar.
    Varför skulle jag förstöra mina dyrbara lediga dagar när jag inte trivdes när de var på besök?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2024-09-16 09:56:42 följande:
    Rent krasst så hade de väl ändå ingen rättighet att vara där förutom på helgerna. Vart var de skrivna?
    Hos sin mamma givetvis.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-16 15:17:53 följande:
    Tur att de hade en bra mamma när farsan inte var nåt att hänga i gran.
    Hur bra hon var vet jag inte.  Vet dock att det flyttade in och ut nya män på löpande band under några år.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2024-09-16 15:27:19 följande:
    Som jag trodde. Då hade du nog rent tekniskt haft rätt att porta dem de där veckorna.
    Jo, kanske. Men det var det aldrig tal om.
    Vissa helger drog pappan iväg på golf, eller jobbet, och lät mig stå med all skit.... en tid. Sedan såg jag till att ge mig iväg många helger när invasionen väntade.

Kunde iaf vägrat att ta hand om dem från första början. Det borde jag gjort. För både min och deras skull.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-16 15:31:16 följande:
    Hon kanske hade mer vett än barnens farsa och kastade ut idioter?!
    Vet ej.
    Den sista som väl stannade var bara att par år äldre än äldsta barnet.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-16 15:30:16 följande:
    Ingen rätt öht att porta dem från sin PAPPAS hem. . 
    Man kan vägra ta hand om dem, bara ge sig iväg. Så får mamman ta beslut på om ungarna ska lämnas eller inte.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (M) skrev 2024-09-16 19:38:26 följande:
    Vilka dem, männen? Han är en sopa oavsett vad mamman gör.
    Ungarna givetvis.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Sg) skrev 2024-09-17 00:32:48 följande:
    Hela resonemanget låter skevt. Som hon sa "som tur är bor barnen bara varannan helg? Varför är det tur att pappan inte kan ta halva ansvaret för sitt barn? Väljer man en man som har barn så ska man väl inte flytta ihop om man inte vill ha barnen där? Barnen är prio 1, inte en egoistisk bortskämd ny flickvän. Bara det säger mycket om pappan faktiskt 
    Så har jag inte sagt.

Detta är vad jag sa:

"Som tur var så kom de bara varannan helg.

Förutom en sommar då det blev bestämt att de skulle "bo" hos oss i två veckor."

Ska du citera så se till att citera rätt.
  • Anonym (Malus)
    Tom Araya skrev 2024-09-17 14:43:16 följande:
    Kan ni inte åka till badhuset allihop?

Jag anser att ni borde göra lika som ni hade gjort om alla barnen var era gemensamma.
    De kanske ändå hade gjort saker var för sig?
    Man måste inte alltid göra allt tillsammans.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (K) skrev 2024-09-17 16:09:32 följande:
    Daghemmet? Var läser du in att ts och hennes man har sina (gemensamma och egna) på ett daghem? 

Förskola står det i trådstarten.... daghem finns inte i Sverige. 
    Same same, vi som haft  barn på dagis håller väl bara kvar vid det gamla ordet.
    Är det verkligen något att hänga upp sig på?
Svar på tråden Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?