• Hermis123

Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?

Hur kommer det sig att du slutar vid 12 ? Jobbar du heltid eller deltid ?

• Meddelande borttaget
  • Hermis123
    Anonym (P) skrev 2024-09-15 08:43:18 följande:
    Vi gjorde så när vår stora fyllde just fem. Hon önskade få vara lite ensam med oss föräldrar, så vi hämtade henne innan lunch och gick på restaurang med henne. Lillebror fick sova middag på förskolan och hämtades innan mellis, så att vi tillsammans gick hem och födelsedagsfikade.

Vad personalen som om detta? Det tyckte att det var en ypperlig idé och unnade det stora barnet att få ett par timmar ensam med båda föräldrarna. Inte minst som det stora barnet älskar god mat och gärna gick på finare restauranger, vilket den lille varken uppskattade eller behärskade.
    Nu är det inte så längre dock, är man ledig så är barnen hemma. Så ser reglerna ut. Barnomsorg får man för att man jobbar, sjukskriven, arbetssökande eller föräldraledig. Ingen barnpassning för aktiviteter, vi har inte råd att erbjuda nanny tjänster på skattepengar för att ni ska åka på aktiviteter det får ni bekosta själv.
  • Meddelande borttaget
  • Hermis123
    Anonym (P) skrev 2024-09-15 09:51:19 följande:
    Längre? Det här är två år sen. Och förskolan resonerade så att ett sovande barn knappast tog särskilt mycket resurser? Du förstår, det finns människor som kan tänka själva och resonera utan att vara fullkomligt regelstyrda. 

Det är Skillnad på kommuner, men regeln är ledig förälder= ledigt barn.
    Att folk kan tänka själva har inte med saken att göra vi måste följa reglerna, därför finns dom.
    Som typ nu, om en förskola följer reglera medans en inte gör det, kommer föräldrarna gnälla över att deras vänners barns förskola låter barnen vara där när dom är lediga så varför får inte våran det? 

• Meddelande borttaget
  • Hermis123
    Anonym (Sg) skrev 2024-09-17 00:32:48 följande:
    Hela resonemanget låter skevt. Som hon sa "som tur är bor barnen bara varannan helg? Varför är det tur att pappan inte kan ta halva ansvaret för sitt barn? Väljer man en man som har barn så ska man väl inte flytta ihop om man inte vill ha barnen där? Barnen är prio 1, inte en egoistisk bortskämd ny flickvän. Bara det säger mycket om pappan faktiskt 
    Vissa män är desperata efter kvinna eftersom dom är bottenskrapet ingen vill ha. 
  • Hermis123
    Anonym (C) skrev 2024-09-17 13:45:23 följande:
    Jag hade inte brut mig så mycket,särskilt om barnen är äldre.Jag vill ju ha en man i första hand!
    Kan vara så att du tillhör samma kategori!
Svar på tråden Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?