Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?
Men hur reagerar 5-åringen på detta undrar jag? Jag kan ju säga att mitt barn blev kvarlämnad på liknande sätt på förskolan när han var ungefär lika gammal. Detta var dock faktiskt hans helsyskon som blev hämtat tidigare, tror inte det spelar någon roll för hur det känns för barnet, helsyskon eller halvsyskon. Det handlar ju om hur man blir behandlad i sin familj. Det var alltså bonusmamman som hämtade.
Det har han fortfarande inte glömt kan jag säga, drygt 5 år senare. Och det var ändå inte särskillt många ggr det hände. Men det räckte. Men han har vad jag förstått det inte sagt något till sin pappa eller bonusmamma, enligt pappan. En gång fick jag meddela honom på bytesdagen att han skulle bli kvarlämnad, då pappan meddelat detta till mig. Usch han var så förkrossad, jag var heligt förbannad och då gjorde jag så att jag hämtade honom själv då jag slutade lite tidigare den dagen.
Jag tycker faktiskt att har man valt att bli en del i en redan existerande familj får man faktiskt ta sitt ansvar som vuxen och tänka på barnen i första hand. Barnen har ju inget val, som vuxen har man det.