• Anonym (C)

Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?

Men du kan väl ta båda barnen ibland när du hämtar tidigt?Visst ,du är inte barnets mamma ,men just nu är ni familj ihop .Men..förskolan kan väl inte tvinga någon som inte är vårdnadshavare att hämta det andra barnet.Pappavecka=pappas tider.Men man kan väl hjälpa varandra.

• Anonym (C)

Tänk på att ditt styvbarn är halvsyskon med ditt barn=familj.

• Anonym (C)
    Anonym (wut) skrev 2024-09-13 00:32:01 följande:
    Då tycker jag att vi sätter femåringens känslor i fokus. Hur känns det att bli så tydligt bortvald och ratad av sin bonusmamma som gör sådan enormt skillnad på sitt biologiska barn?

Förlåt men jo, nog fan har hon ansvar för bonusbarnet. Hon har ansvar för att deras gemensamma hem ska vara en trygg och kärleksfull plats där alla visas samma omtanke och värde. Klarar man inte av det ska man inte sätta sig i en sådan situation.
    Ja.Men TS vill ha egentid med sitt barn ibland.Exakt som styvbarnet har sin egen mamma och får egentid då.
  • Anonym (C)

Värre om styvbarnet inte hade någon mamma alls i livet.Men nu är det ju inte så.Men..visst kan man hjälpa vara i ett förhållande och familjen.

• Anonym (C)
    FruTe skrev 2024-09-13 18:04:27 följande:
    Stackars barn. Vilken hemsk inställning. VARFÖR blir man tillsammans med någon som redan har barn om man tycker så här? 
    För att man inte visste bättre .Förresten håller inte alla ihop hela livet ,och i den resan försvinner ofta bonusbarn.
  • Anonym (C)
    Anonym (Sg) skrev 2024-09-17 12:50:39 följande:
    Du har nog rätt. Skulle faktiskt sätta killar som prioriterar sina behov/ny flickväns behov före sina barn som bottenskrap. Oattraktivt och fattar inte hur vissa kvinnor kan falla för dom. Hade min man haft barn som han inte fick ha mer än varannan helg hade jag hoppats att han ansträngt sig för att hålla kontakten med barnen. Det är mer attraktivt med en man som tar ansvar för de barn han satt till världen. 
    Jag hade inte brut mig så mycket,särskilt om barnen är äldre.Jag vill ju ha en man i första hand!
  • Anonym (C)
    Hermis123 skrev 2024-09-17 14:08:53 följande:
    Kan vara så att du tillhör samma kategori!
    Ja,därför väljer jag inte en man med ungar !Hellre ensam såklart.
Svar på tråden Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?