• FruTe

Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?

Ess skrev 2024-09-13 15:22:44 följande:
    Det jag tänker är att pappan ska behandla sina barn lika, inte en utomstående som har egna barn att ta hand om. Det är inget som barnen inte förstår, de vet skillnaden mellan sin förälder och en som inte är det.
    Hon är väl inte utomstående för guds skull? Barnen är halvsyskon och de är en familj.
  • FruTe
    Anonym (Malus) skrev 2024-09-13 17:44:23 följande:
    Enig.

Jag såg inte exets ungar som min familj en enda dag på de tio år vi levde ihop.
    De betydde absolut ingenting för mig, mer än irritation.
    Stackars barn. Vilken hemsk inställning. VARFÖR blir man tillsammans med någon som redan har barn om man tycker så här? 
  • FruTe
    Ess skrev 2024-09-13 21:53:57 följande:
    En sammansättning av särkullar och ny partner är ingen familj. Särkullarna och partnern är utomstående för varann, de hör inte till samma grupp fullt ut, för att citera dig.

Men tråden handlar om huruvida ts behöver hämta särkullen när hon hämtar sin egen. Svaret på det är nej!
    Ja det är ju ditt märkliga sätt att se på det. 
  • FruTe
    Anonym (Malus) skrev 2024-09-14 09:00:09 följande:
    Jag blev tillsammans med honom, inte hans ungar.
    Som tur var så kom de bara varannan helg.

Förutom en sommar då det blev bestämt att de skulle "bo" hos oss i två veckor.
    Haha, det trodde de va? ATt jag skulle fördärva min semester så?
    Nej nej,  jag flyttade semestern och njöt att den på egen hand lite senare den sommaren.

Jag förstår inte varför man, när man inte ens uppskattar extraungar, kallar det för en bonus.
    Fan vad jag hoppas att du inte menar allvar. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Kan jag tvingas hämta min mans barn på förskola?