• mumin96

Kär i en annan

Hej!

jag behöver lite råd kring relationer. Jag är kär i en annan person än min partner. Men jag är rädd för att göra slut med min partner och såra dennes känslor. är även lite rädd för att jag ska bli ensam om jag gör slut.

Vi har en fin relation, men jag känner mer vänskaplig/familjär känsla med min partner. Är inte så attraherad. Det ställer till det vid sex, då jag kanske inte egentligen har jättestor lust. 

är mycket mer attraherad av den där andra personen. 

vad skulle era råd vara om ni var i min situation?

• Svar på tråden Kär i en annan
  • mumin96

Vi har varit tillsammans länge, men har inga barn. Fortfarande ganska unga.

men jag har haft känslor för den här andra personen ett tag nu. ibland har jag känt att personen hade lite känslor för mig också. jag har känt av det genom ögonkontakt som varit lite mer djup. Men kanske bara är en känsla jag fått för mig. Behöver ju inte vara så.

tack för kloka råd och tankar!

• mumin96
    Anonym (Hej) skrev 2024-09-24 23:41:27 följande:

Hur går dina tankar TS? 
    Har du fått några fler tecken på ömsesidigt intresse från den andra personen? Vad pratar ni om? Vad är det med honom/henne som har gjort dig förälskad?

Du kanske behöver göra ett test av ngt slag för att försöka få mer information om hur hen känner.

Jag tror inte den här personen är intresserad just nu, utan det var förut, dessutom har denne redan partner. Jag skulle inte säga att vi pratar så mycket. Jag är nog lite osäker kring dejtande. Personen är både vacker o har en fin personlighet, värderingar 

Men har väl tänkt att huruvida relationen med min partner tar slut eller inte, ska bero på om vi trivs tillsammans. Om det går att lösa dom problem vi har, så kanske jag börjar känna mer positivt i relationen.

Svar på tråden Kär i en annan