• Dimisi

Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?

Anonym (Undrar bara) skrev 2024-09-14 23:54:11 följande:

Jag startade tråden för att jag är genuint intresserad av att veta varför. Många har tyvärr svarat att det är pga lata egoister till män. Jag beklagar det, det låter inte bra och ni borde dra. Men jag vet ju också att det är inte lätt att bara sticka. Själv har jag och min sambo en fin relation. Vi tar hand om varandra, bråkar inte, vi turas om att handla och laga mat, vi tvättar och städar lika mycket, motionerar ihop, vi har delad ekonomi. Allt är väldigt enkelt, men vi har inte sex. Hon säger att hon helt enkelt inte har lust. Hon saknar det men är inte sugen. Hon berättade det för länge sen och jag tänkte att jag har inte bråttom, vi fixar detta tillsammans i hennes takt. Men hon är inte så intresserad av att fixa något som funkar för henne, inser jag nu 5-6 år senare. Det är för mig det inte funkar. Så varför drar jag inte bara? Jag kan inte, allt annat stämmer. Jag saknar sex med min sambo väldigt mycket, så mycket att jag kommer att lämna henne. Inte idag, eller imorgon. Men jag kommer att lämna henne.

Jag hade inte nöjt mig med det svaret, jag har inte lust. Jag tycker det är nonchalant. Jag hade ställt massor med följdfrågor.

När försvann lusten? Avtog den sakta eller gick det snabbt?

Har du känt lust tidigare i ditt liv, eller hade du sex i början med mig för att du trodde att det förväntades?

Hur känns det att veta att jag längtar efter sex med dig? Får du typ dåligt samvete, känner dig pressad eller liknande?

Om vi separerar, tror du att du aldrig mer skulle känna lust?

Osv
  • Dimisi
    Anonym (Undrar bara) skrev 2024-09-15 08:17:53 följande:

När jag pratar om sex med henne försöker jag att det inte ska landa i att vi inte har sex utan att det ska handla om det sköna och positiva. Hur vill du älska, vad får dig att må bäst osv. Men det har ju inte lett någonstans å andra sidan.

Vilket konstigt sätt att prata! Det är din FRU, och ni har inte haft sex på flera år, och du ställer frågor som om hon har ett aktivt sexliv. Med vem då?! Det låter som att du skulle tycka att det är ok om hon ligger med någon annan.

Antagligen fattar hon att du saknar närhet, men tycker du får skylla dig själv om du pratar POSITIVT om din stora (kanske största) SORG.

Du kan inte nå närhet om du vägrar visa dig sårbar. Släpp glättigheten!
  • Dimisi
    Anonym (Man) skrev 2024-09-16 19:02:44 följande:
    Väntar med tillförsikt på att det kommer ett inlägg som har någon form av självrannsakan istället för projicering.
    Tror du verkligen att det finns en chans att en kvinna kommer att skriva den typen av ödmjuka, ångerfulla bekännelse som du efterlyser, där hon förklarar vilka fel hon gjorde som ledde fram till att hon slutade vilja ha sex med sin partner?

Det finns några män i tråden som delar med sig av sin självrannsakan. Gillar du deras sätt att tänka och resonera? 
Svar på tråden Kvinnor, varför vill ni inte ha sex med er partner?