• Anonym (E)

Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan

Anonym (Chockad) skrev 2024-09-11 21:04:56 följande:
    Lånat gratis? Vi har betalat 3000 i försäkring varje år. Den här bilen var skruttig redan innan vi har endast använt den då och då eftersom vi bor i stan och oftast cyklar men ibland har den behövts Vid storhandling eller nån resa men oftast inte mer än så. Den är från 2000. 
    Det är att låna bilen gratis. 3000kr i försäkring per år är kaffepengar för att ha tillgång till en bil. Köp en egen så kanske du fattar vad det faktiskt kostar. 
  • Anonym (E)

Det hade varit intressant att höra den andra sidan i den här historien. 

• Anonym (E)
    Anonym skrev 2024-09-14 09:16:41 följande:
    Vet du något vi andra inte vet?

Eller varför tar du för givet att det är farfars fel allting?
    Ts kanske är en ragata som gjort att farfar backat för att han inte orkar med sin sons val av kvinna?
    En som bara begär och ska ha, ha och ha men inget ge.

Det skulle inte förvåna mig om det bara är ts som lipar över bilen därhemma, att det är hon som använder den. Kanske kan det ha med saken att göra, att farfar inte vill bidra med något till ts som han inte gillar för fem öre`.

Precis. Att okritiskt köpa TS story är bara märkligt. 

Att kalla sin svärfar för jävla snåljåp och påstå att han kunnat köpa tusen bilar på ett aktietips är överdrivet och ospecifikt med ett språk som en tonåring. Att tro sig ha insyn i andras ekonomi är naivt.

Det ligger met bakom det här.

• Anonym (E)

Många sagotanter i den här tråden. Som ger både TS och svärfar egenskaper som de själva hittat på. Att skriva 20 inlägg i tråden med påhittade scenarier är ett tecken på livlig fantasi.

• Anonym (E)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-19 09:35:34 följande:
    Nja han reser utomlands med jämna mellanrum och har betalat av sitt hus då han bott där i över 30 år och har en stor inkomst så jag är bergsäker på att ekonomin är bra för hans del. Medan han vet att vi går på knäna just nu. Förstår att det inte är hans ansvar och att var och en ska klara sin egen ekonomi men jag tycker han saknar empati som tar tillbaka bilen från oss på extremt kort varsel när han vet vår situation. Han sa själv att det inte handlar om pengarna.
    Men vad tror du att det handlar om? Varför gör han så här?
  • Anonym (E)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-19 09:46:58 följande:
    Han har sagt att han inte ?orkar stå på bilen längre?. Min sambo har sagt att han kan skriva över den på honom i så fall om det är det det handlar om men nej. Det handlar om att han fått en ny tjej som vill att hans relationer med sina barn och barnbarn förstörs ännu mer då hon själv har sin familj långt bort och brukar uttrycka att hon ej gillar barn. Sen oavsett om han har en god ekonomi så är han jordens snålaste person och brukar ge gratisprylar i julklapp som han får från sitt jobb eller saker han hämtar från vinden.
    Hm. Han låter verkligen snål. Nu tvingas ni oavsett ur beroendet av hans bil och behöver skaffa en egen, om ni ska ha en. Förhoppningsvis får ni nytta av lite skattesänkningar kring nyår och framför allt räntesänkningar framöver som kan göra ekonomin lite ljusare. Lycka till.
  • Anonym (E)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-22 19:03:20 följande:

Tycker ni även det är okej att han krävt min sambo på 10 000 med omedelbar inbetalning som ska stå för att bilen gått ner sig? Sånt kommer man väl i så fall överens om innan? Och ger lite längre betalningstid för? Att be en person som redan har det ekonomiskt kämpigt att swisha en sån summa. What? Är ens bilen värd det?

Har han krävt det nu?
Svar på tråden Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan