• Tom Araya

Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan

Det verkar snålt (utefter vad jag kan läsa mig till), det håller jag med om.

Men har ni inte själva försatt er i den situationen genom att skaffa barn, låna pengar och köpa vad nu nu har köpt (jag antar att det är lägenhet eller hus), när ni inte har inkomst för det? 

• Tom Araya
    Anonym (jury) skrev 2024-09-12 13:13:58 följande:
    Finns ingen anledning att mästra TS om att dom försatt sig i denna situation, i varje inte så länge man inte vet mer omkring var och hur dom bor och vilka deras förutsättningar är.

Bor dom i en storstadsregion och inte har rika föräldrar eller kapital från tidigare bostadskarriär är det svårt att inte försätta sig i en pressad situation genom lån även om ens bostad är ganska anspråkslös och ens inkomst rätt så hyffsad. 

Att skaffa barn kan man ju heller inte bara utan vidare uppskjuta hur länge som helst så det är ju en situation man förr eller senare är tvungen att försätta sig i om man alls vill ha barn.

Alla de jag känner från storstadsregioner, med husdrömmar de inte haft ekonomi för har flyttat bort från storstadsregionen för att kunna förverkliga sina drömmar eller blivit kvar i en hyreslägenhet.

Att skaffa barn kan man skjuta upp hur länge som helst och passerar man sitt "bäst-före-datum" som förälder så skaffar man sig inga barn alls. Det är liksom inget måste eller en rättighet.
Svar på tråden Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan