Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan
Ni kan inte tvinga hans papp att bry sig om er eller hjälpa er. Men ni och eran barn kommer aldrig ha en skyldighet mot honom i framtiden heller.
om han inte har någon att fira jul med, eller när han blir gammal och bor på ett äldre boende som ni inte ens besöker.
livet är en cykel och du får vad du har gett. I min värld ställer man upp för sin familj om man kan, och familjen ställer upp för en när man själv behöver det.
Föräldrar ska hjälpa sina barn om dom kan och barn ska hjälpa sina föräldrar om dom kan.
Jag är ganska ung och varken någon som har det gått ställt, men när min familj har haft det svårt med pengar eller något har jag alltid hjälpt till, både föräldrar och syskon. Jag har aldrig bett att få något tillbaka, en dag om Jag behöver hjälper dom mig också. Så vill jag leva, men alla vill inte leva som mig heller. Du måste acceptera att han inte vill ställa upp för eran familj med varken hjälp eller engagemang, men kommer aldrig behöva ställa upp för honom heller när han är
gammal och ensam och ingen är sugen på att besöka honom på det äldreboende han bor på, eller om han kanske opereras på sjukhus och dina barn inte vill besöka.