Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan
Curlinggenerationen
Aldrig tacksamma över vad de får låna
Bara arga över vad de inte får
Curlinggenerationen
Aldrig tacksamma över vad de får låna
Bara arga över vad de inte får
Är detta en skämttråd?
Hur planerar ni att tacka svärfar som så generöst lånat ut sin bil i flera år?
Ts logik:
Låna ut sin bil i flera år = jävla snåljåp
Gud är HELT chocksd att så många tycker det är okej.
Skulle aldrig göra så mot mina barn eller barnbarn om jag sitter på en villa, en fet bil och har en hög inkomst medans mitt barn/barnbarn kämpar på med småbarn, hög ränta, föräldraledighet etc. Nej aldrig. Oavsett. Spelar ingen roll om mina barn blir vuxna en dag. Man ställer som familj upp för varandra. Lika mycket rätt Tycker jag det är när han blir för gsmmal att vi kommer med lagade matlådor, hjälper till etc.
Nej det här är för mig så jäkla dåligt. Bilen har inget värde längre. Det är en principsak. Han både skiter i sina barnbarn och tar nu även ifrån dom bilen. Trots att han vet att min sambo är upp över öronen pressad som det är över situationen som råder. För mig är det elakt och snålt säg vad ni vill.
Att dessutom be min sambo städa ur bilen och ta ut alla saker på bara några dagars varsel när vi håller på att skola in vår yngsta hela dagarna nej det är så jäkla fel.
Otacksamhetens fula tryne...
Min sambo har en jävla snåljåp till pappa som bor några kvarter bort. Vi har två barn 3 respektive 1 år och den yngsta har sett sin farfar typ fyra gånger för han slutade träffa oss så fort han fick en tjej. Tydligen händer det varje gång han träffar någon. Vår äldsta har äntligen slutat fråga efter honom,
Iallafall. Pga hög ränta, amortering, föräldraledighet etc så har vi haft min sambos pappas bil några år. Den är jättegammal från år 2000. Han kör själv runt i en fet bil och har inget behov av den men nu har han plötsligt bett min sambo att få tillbaka den. På kort varsel! Trots att han vet att den knappt är värt något, att hans barnbarn har sina bilbarnstolar i den, att vi har en jättesvårt situation ekonomiskt, att min mamma som brukar hjälpa oss just nu får cytostatika mot bröstcancer och att vintern är påväg och vi då står utan bil. Det finns egentligen ingen anledning för honom att ta bilen tillbaka för oss nu helt plötsligt men han väljer att göra det.
Min sambo är irriterad men säger att ja det är ju trots allt hans bil och vi har fått låna den några år nu. Jag tycker det är helt åt helvete att göra såhär mot sin son och barnbarn?
Skönt att folk får avreagera sig på en olycklig människa! Snacka om att vara elaka!
Om folk tycker pappans beteende är okej så är landet bra dysfunktionellt! Vad ska gubben ens med bilen till??? Sälja?? Jaa, han skulle kunna panta burkar och få ihop samma summa som han lär få för den.
En normal pappa/farfar hade i alla fall förvarnat. "Ni kan ju börja se er omkring därför att jag behöver bilen då och då!". Tidigare än några dagar då. Och i normalt fall gett sonen med familj första tjing och erbjuda att köpa bilen. Han är arg och bitter över någonting nu och väljer att enbart jävlas. Kanske har ts med familj gjort något, kanske inte. Jag vet inte, ni vet inte. Men likväl är det ts som är idioten och har gjort allt fel!
Det här liknar ju såna här lägenhetsuthyrare i andra hand som från den ena dagen till den andra fått för sig att komma hem och avbryta kontraktet och kräva att den boende försvinner. Rätt sällan familjemedlemmar....
TS behöver nog inte ta alla negativa svar i denna tråd så tungt. Trådar i FL är inga opinionsundersökningar. Vissa människotyper är kraftigt överrepresenterade i detta forum, kverulanter, rättshaverister och moraliserande besserwissrar t.ex. Dessa har tydligen i stor utsträckning lockats ut ur deras hålår för att ge sina bidrag till denna tråds problemställning.
Om man går utanför denna smala grupp och ser mer på normala människor tror jag dom flesta tycker det är fullständigt naturligt att föräldrar stödjer deras barn efter förmåga och behov speciellt under utbildningstiden och småbarnsåren. Att ett 'lån' av en gammal reservbil från en välställd far till pressad son skulle vara något annat än en permanent bidrag till den familjen tills den bilen skrotas vore konstigt. Så konstigt att det i det minsta borde aviseras i god tid och förklaras bättre än genom en kortfattad SMS tre dagar innan bilen skall levereras tillbaka.
Relationer till svärdöttrar och svärsöner är alltid känsliga, och där har gubben genom sitt buffliga beteende verkligen skaffat sig en helt onödig konflikt, speciellt som han tydligen inte bidrar med något annat positivt för den familjen.
Men snälla. Jag är säker på (hoppas) att situationen i din familj redan från början är annorlunda. Vi har inget att vara tacksamma för. Min sambo står varken sina föräldrar eller mor och farföräldrar nära För dom har inte brytt sig
. Vi skulle inte behöva ett öre från honom men den största besvikelsen ligger nog i att han låter nya tjejer styra hans liv och att han skiter i både sina barn och barnbarn och nu gör såhär emot oss.
Jag hade hellre sett att han sket i våran dotter från start än att det går i perioder utifrån om han är singel eller ej. Antingen träffa henne varje helg för att plötsligt låta det gå fyra månader mellan varje gång och då beror träffen på att vi frågar efter honom för vår dotter tjatar. Det har nog inte så mycket med bilen att göra egentligen. Även om det inte finns någon som helst anledning för honom att ta tillbaka den på några dagars varsel då han har gott ställt så det räcker och blir över och vi fått stå hela dagen och städa bilen och montera ut bilbarnstolar med sjuka barn.
Ingen idé att förklara mer tänker jag. Den här aggressiviteten är löjlig. Gör något annat av din söndagskväll istället
Curlinggenerationen
Aldrig tacksamma för vad de får
Bara arga för det de inte får