Inlägg från: Anonym (Vilis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilis)

Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan

Självklar är det du som bestämmer och har rätt att ha åsikter om svärfars egendom! 

• Anonym (Vilis)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-11 20:53:16 följande:
    Ja. Jag tycker det är överjävligt att säga i princip ?om en vecka ska jag ha tillbaka bilen? när han vet att vi har en ekonomiskt svårare situation än någonsin, två småbarn, fullt upp med inskolningar och står inför kallare väder. Då ger man bättre framförhållning i så fall. Men tycker det oavsett är jäkligt oschysst när han badar i pengar och säger att han inte för det för pengarnas skull, nej av vilken anledning gör man så då? 
    Om du nu är i position att bestämma att du ska förfoga över andras egendom och att det är för jävligt när de försöker motsätta sig, varför lånar du en gammal bil av svärfar? Hade det inte varit bättre att kräva boende på Djursholm eller att låna t ex en limo med chaufför?
  • Anonym (Vilis)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-11 21:04:56 följande:
    Lånat gratis? Vi har betalat 3000 i försäkring varje år. Den här bilen var skruttig redan innan vi har endast använt den då och då eftersom vi bor i stan och oftast cyklar men ibland har den behövts Vid storhandling eller nån resa men oftast inte mer än så. Den är från 2000. 
    Det är väl att låna gratis, eller?
  • Anonym (Vilis)
    Anonym (Asså) skrev 2024-09-11 21:06:50 följande:

Det är ju hans bil liksom, hans tanke från början kanske var att ni kunde ha den tills er ekonomiska situation blev bättre och efter flera år kanske han tröttnade helt enkelt.

Och om den är så dålig och osäker som du skriver så hade ju iaf inte jag satt mina barn i den bilen

Eller du menar att han förutom att låna ut bilen gratis ska BETALA för att du inte är kapabel att reda ditt liv genom att försäkra saker som du använder?

Ja det är ju hemskt snålt!
    Det generösa är ju att vara fattig, egendomslös och kräva tillgång till andras prylar! Först då är man en bra människa!
  • Anonym (Vilis)

Ska vi börja betta om när uttrycket ?trycka ner? börjar dyka upp, tillsammans med information om vilket skitförum detta är, som bara innehåller ?bittra? som vill just ?trycka ner??

Eventuellt kombinerat med en gnutta ?avundsjuka?.

• Anonym (Vilis)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-11 21:15:46 följande:
    VI.
    Så duktigt av er att den snart kommer att rasa ihop då!
  • Anonym (Vilis)
    Xenia skrev 2024-09-11 21:38:40 följande:
    Ja, det verkar konstigt att han vill ha tillbaka bilen när han redan har en mkt bättre bil. Kanske han vill låna ut den till sin fjälla. 

Men värre  är att han inte tycks bry sig ett dugg om sina barnbarn. Kan din sambo öht räkna med si  far om ni får problem? Skulle snåle svärfar låna ut pengar? Skulle han ställa upp som barnvakt?
    Hur är han snål?
  • Anonym (Vilis)
    Anonym (jury) skrev 2024-09-11 22:02:15 följande:

Att sambon fått disponera över bilen över flera år borde också medverka till att lånet borde betraktas som en gåva.

Så snålt!
  • Anonym (Vilis)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-11 22:16:47 följande:

Gud är HELT chocksd att så många tycker det är okej. 
    Skulle aldrig göra så mot mina barn eller barnbarn om jag sitter på en villa, en fet bil och har en hög inkomst medans mitt barn/barnbarn kämpar på med småbarn, hög ränta, föräldraledighet etc. Nej aldrig. Oavsett. Spelar ingen roll om mina barn blir vuxna en dag. Man ställer som familj upp för varandra. Lika mycket rätt Tycker jag det är när han blir för gsmmal att vi kommer med lagade matlådor, hjälper till etc. 

Nej det här är för mig så jäkla dåligt. Bilen har inget värde längre. Det är en principsak. Han både skiter i sina barnbarn och tar nu även ifrån dom bilen. Trots att han vet att min sambo är upp över öronen pressad som det är över situationen som råder. För mig är det elakt och snålt säg vad ni vill. 

Att dessutom be min sambo städa ur bilen och ta ut alla saker på bara några dagars varsel när vi håller på att skola in vår yngsta hela dagarna nej det är så jäkla fel.

Såna som du blir alltid chockade över hur fel hela världen har när ni ska diskutera egen curlingstatus.
  • Anonym (Vilis)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-11 22:18:22 följande:

Vi har betalat allt bilen kostar. Skatt, försäkring, bensin,

Haha, den faktiskt riktigt bra :) 
  • Anonym (Vilis)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-09-11 22:51:42 följande:

Men gud.

Vart har jag skrivit att det är fräckt att städa någons bil när man lånat den?? Jag skriver att sättet han gjort det på är fräckt som fan. Att slänga iväg ett sms och begära tillbaka en bil på några dagars varsel är inte okej. Men fortsätt ni få ut eran ilska och missförstå med flit
    Ni är väl samma personer som sen blir gamla och grinar för inga barn vill hälsa på eller hjälper till. Wonder why.

Där kom den!
    Hur har vi satsat nu då?
Svar på tråden Sambos pappa tar tillbaka sin gamla skruttiga bil på kort varsel så vi står utan