Inlägg från: cityturk |Visa alla inlägg
  • cityturk

Underhålls strul!

Hej

Har en jobbig situation med umgängesföräldern.
    Då vi inte kan kommunicera och h*n vill inte gå i sammarbetssamtal eller öht försöka diskutera. Utan det är efter h*n pipa så måste jag få råd.

Som Boendeförälder och underhåll från försäkringskassan så har jag köpt allt till barnen.
    Betalat medlemskap,cyklar,skridskor,hjälmar,ytterkläder,idrottskläder ja ni hajjar.
    Då vi inte kan reda ut någonting så blir det nu en väska att skicka med kläder inför umgänget.

Jag kmr fylla den med ombyten så det räcker o blir över.
    Hygienartiklar?

Sen till det värsta o mest häpnadsväckande är att umgängesföräldern vill att jag ska skicka med mat🤦?♂️🤦?♂️ 

Så hur har andra det? Vad köps o inte...
    Jag har förstått att underhållet är för att täcka det jag just raddade upp+logi ochupperhälle när dom är HEMMA.

• Svar på tråden Underhålls strul!
  • cityturk

Tack för svar,fyll gärna på folks om ni gör annorlunda eller tänker samma. Det finns inget vad jag förstår lagstadgat beslut om vad underhållet SKA gå till. Enbart rekommendationer. 

• cityturk

Tack för alla som tagit sig tid o svarat🙏
    Umgängesföräldern tror fortfarande att jag ska fixa mat. Ska jag laga den också?

För h*n handlar det bara om pengar inget annat.
    Kan man stämma in enbart för att få till sammarbetssamtal? 

• cityturk

Jag tänkte iom att h*n vägrar sammarbeta och sammarbetssamtal. Ist för att söka om ex ensamvårdnad. Kan man begära att tingsrätten försöker med det? Typ tvingar...

• cityturk

Jo jag är införstådd då vi har ett avtal just genom tingsrätten. 
    Men det funkar inte att kommunicera! H*n tycker att det h*n gör när barnen är där är h*ns sak. Frågor får man aldrig svar på o är där ett svar så är det enbart vad h*n tycker.
    Jag har boendet men iom gemensamvårdnad så ska det också fattas gemensamma beslut.

Ett samtal till FR absolut men sammarbetssamtal är ju frivilligt. Jag har frågat H*n om sammarbetssamtal i 1 år nu men h*n vill inte. Och FR kan inte tvinga.
    Därav min fråga🙏🙂

• cityturk

Sammarbetssamtal är frivilligt. 
    Jag måste ha med den andra på banan annars blir det inget möte.

Jag har frågat 10+ ggr om vi kan gå i Sammarbetssamtal och att h*n ska återkomma med tid.

• cityturk

Skulle FR verkligen skicka ut tider? I våran kommun hämtar man blanketter där eller på nätet iom att det är frivilligt. 
    Jag har under dagen mailat dem för tips/trix o då om dem kan "kalla" oss till möte.

Jag har ju ställt frågan ca 10 ggr i mail vilka är sparade o bör ju kunna ses som bevis.

• cityturk

Okej då förstår jag att det skiljer.
    Mina mail till h*n får helt enkelt bli ev bevis

Svar på tråden Underhålls strul!