• Anonym (Aj aj)

    Kramp i benen, symtom??

    Har något så KOPIÖST kramp i rumpan, låren, höfterna och ja hela nederdelen av kroppen egentligen. Jag är i v.4 bara men undrar om detta är något slags jävligt märkligt symtom till min graviditet eller om det har med något helt annat att göra? 

  • Svar på tråden Kramp i benen, symtom??
  • Anonym (Aj aj)
    Anonym (Aj aj) skrev 2024-09-11 18:35:17 följande:
    Kramp i benen, symtom??

    Har något så KOPIÖST kramp i rumpan, låren, höfterna och ja hela nederdelen av kroppen egentligen. Jag är i v.4 bara men undrar om detta är något slags jävligt märkligt symtom till min graviditet eller om det har med något helt annat att göra? 


    Tillägg, känns ungefär som växtvärk/myrkryp. Haft ishias besvär tidigare men aldrig så att det har gått ut i låren såhär?
  • Anonym (Mis)

    Du behöver förmodligen magnesium 

  • Rädddareninöden

    Är sjuksköterska, låter som du har brist på magnesium, då kan man få kramper i musklerna. Kontakta din BVC mottagning.

  • Björkenli

    Kolla järn också. 

    Sen ett lite konstigt tips men har hjälpt mig- testa att sova på golvet typ på bara bäddmadrassen.
    Jag såg en film på Youtube om hur att sova "på golvet" kunde hjälpa mot muskelvärk. Anledningen är att det faktiskt blir typ som massage när kroppen ligger på och rullar lite mot en hårdare yta. Jag får värk kring höfter och axlar när jag inte sover på golvet nu. Sover på en tunn madrass. 

  • Rädddareninöden

    Du kan inte ha växtvärk du har förmodligen växt klart om du inte ör en ung mamma som ännu inte har växt klart. Magnesiumbrist är jag säker på att du har för man förlorar magnesium när man är gravid, eller har du någon annan salt/mineralbrist i kroppen.

  • Anonym (Aj aj)

    Nej det vet jag att jag inte har; jag har inte ringt barnmorskan ännu men ska göra det på måndag! Vill se att det håller sig lite bara med graviditeten, det har en tendens att inte göra det 🥺

  • Loppster

    Jag har haft det som symtom alla mina graviditeter. Så absolut kan det vara ett symtom. 


    jag kan periodvis ha det i vanliga fall med men alltid under graviditet. Försök stretcha och röra på dig och kolla upp magnesium som många skriver.

  • Anonym (Kalium)

    Kaliumbrist ger också dessa symtom.

Svar på tråden Kramp i benen, symtom??