Tvångstankar sexualitet
Hej Ts!
Jag tror att du är bisexuell. Du attraheras av tjejer/kvinnor också. Det borde egentligen inte vara ett problem, och en måste inte agera på sina känslor. Men jag hör hur ditt inre bråkar med dina tankar. Hur detta skrämmer dig och hur du gör allt för att förneka. Allt blir då värre och växer sig större. Det blir till hög ångest och till fler vångstankar inifrån.
En fråga: finns det någon eller någon händelse kanske, rent utanför dig, som gör/gjort att du känner obehag inför att du skulle vara bisexuell eller tycka att andra tjejer/kvinnor är attraktiva? Hur ser din omgivning ut? Har du varit med om eller hört något fördömande?
Kan du, tror du, försöka med att acceptera och bejaka att varken du eller dina känslor är fel i det här? Acceptans kommer att ge dig och din kropp sinnesro, ett llitet lugn inifrån.
Om du och din pojkvän älskar varandra och trivs med varandra, njuter av varandra, har bra sex osv, ska du heller inte gå och känna ångest över att ni ska lämna varandra. Försök att vara i nuet o lugna dina tankar ts.
Du är som du är,
känner som du känner,
och inget är fel I det.
Jag skickar lite lugn till dig o dina tankar ❤️ kram!