• Tilolo

Tvångstankar sexualitet

Ju mer du trycker undan dessa tankar desto värre blir de, tyvärr. De är där för att säga dig någonting. 🙂

Bara för att sätta ord på det här:
    Vad tror du skulle hända om du tillät dig att uppleva dom i stunden utan att agera på dom?
    Är det att du redan nu kan ana vad det skulle vara?
    Kan också någon annans tycken spela in i detta, som gör att du vill undvika tankarna?

• Tilolo
    Anonym (T) skrev 2024-09-11 14:59:24 följande:
    Hej
    vad får dig tro att jag är bisexuell då, jag känner ingen sexuell attraktion till tjejer överhuvudtaget. blir inte kåt av tanken.
    Nu var inte frågan riktad till mig, men ett svar på det kan vara att upphetsning inte alltid behöver styrka dragning till vissa människor eller ens alls. 🙂
  • Tilolo

Det kan handla om en energi en person har. Det behöver inte heller alltid betyda att man ska bli tillsammans och gifta sig 😉 det är okej att bara känna så för vissa människor. 😊 
    Om du börjar med att försöka bejaka känslan som kommer så kanske den tillslut lägger sig och inte känns så stark. 

En annan aspekt kan vara att du kan känna av vad mottagaren kan ha känslor för dig, som då kan kännas som om du skulle känna dessa själv. 

Svar på tråden Tvångstankar sexualitet