KBT är bullshit
Har läst lite om PDT och det verkar enligt mig vara en bättre behandlingsform. Tyvärr bekostas ju inte det av sjukvården vad jag vet? Någon som kan säga om det är värt att lägga ut dessa pengar själv på en PDT-behandling?
Går nu kbt. Allt min psykolog gör är att säga att jag ska göra sakerna som ger mig ångest. Har jag ej klarat det så får jag en suck av henne och hon sitter och gång på gång påminner mig om hur mitt liv kommer förstöras av ångesten om jag ej gör det. Inga tips eller liknande kring någonting.
Berättar jag hur jag känner, att jag inte kan hantera ångesten och mitt liv rasar samman så kontrar hon med - men kommer det bli om du fortsätter leva såhär?. Som om jag ej tänker på det varenda dag.. Aldrig var hon sagt hon förstår. däremot säger hon ofta att hon inte förstår om jag förklarar något.
Är första gången jag gått terapi och man kan lätt säga att detta förstörde min syn på psykologer. De är överskattade
Både jag och mitt barn har gått i KBT och jag tycker det det fungerat jättebra.
Men KBT kräver mycket av en själv, har man inte bestämt sig för att man verkligen vill satsa allt på att lösa problemet så funkar det inte för det handlar ju om att man lägger ned ett stort eget arbete mellan träffarna och på träffarna analyserar hur det kändes före, under efter och hur man kan hantera samma situation nästa gång det händer.
Tycker det låter som att ni som inte är nöjda mer är ute efter samtalsterapi där det är själva träffarna som är arbetet (har aldrig gått på samtalsterapi så gissar här).