Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Hjälp! Gravid mitt i husaffär.

Om inflytt är efter födsel så kom till banken själv vid överlämnande av nycklar och slutbetalning. Det tar inte så lång tid. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Post) skrev 2024-09-10 08:03:24 följande:

Nu senast vi köpte blev vi beviljade lånet via telefon, fick avtal hemskickade för underskrift och sen skickade vi tillbaka de. Var aldrig inne på banken för lånet men det kanske är skillnad för olika banker.
    Vi var inne för att betala handpenningen direkt efter köpet så det har du säkert redan gjort. men det går ju att göra via telefon annars med tror jag.

Visst ja, så gör de nog oftast nu för tiden. Man går till mäklaren för att överlämna nycklarna men kontakten med banken är digital. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-10 08:09:21 följande:

Tack för trevliga svar. Ja, det mesta kan ju skötas över telefon och digitalt, jag tänkte mer att det väl syns i Skatteverkets register och liknande att det finns ett barn i hushållet och att banken därför anser att kalkylen inte håller på samma sätt som när lånet beviljades, alternativt drar sig ur för att de anser att jag varit oärlig...? 

Fast tror du att banken kollar där? De har väl redan kollat upp din ekonomi. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Panik) skrev 2024-09-10 08:43:47 följande:
    Sant. Vill ju bara inte bli anklagad för bedrägeri eller dylikt, det var ju aldrig avsikten. Men jag har alltid bara hyrt bostad innan så allt är nytt för mig.
    Så länge du klarar av att betala ditt lån så händer inget. 
Svar på tråden Hjälp! Gravid mitt i husaffär.